Vi har stans bästa hyresgäster

Vi har stans bästa hyresgäster

Med två i princip fullbelagda anläggningar har vi huset fullt av härliga medlemmar som sprider bra stämning och härlig energi. Utan våra medlemmar hade våra kontorshotell inte varit den givande arbetsplats som de är.

Varje månad väljer vi ut en medlem som vi vill lyfta lite extra- månadens medlem. Mars månads medlem blev Tarja Kyllönen från Säkerhetspartner Norden AB med motiveringen att Tarja alltid spider glädje och bidrar till härlig stämning. I samband med utdelning av utmärkelsen ställde vi några frågor till Tarja.

Vem är Tarja?
Jag är en glad, positiv och estetisk själ men framför allt en strukturerad person som tycker att ”var sak har sin plats”. Jag har läst till ingenjör inom produktutveckling och design i Malmö. De senaste två åren har jag varit med det underbara gänget här i Göteborg hos Säkerhetspartner där min roll är ”Kommunikations- och samordningsansvarig”, vilket innebär att jag bland annat har hand om våra sociala medier, marknadsföring och presentationer. Dessutom arbetar jag mycket med vårt ledningssystem för kvalitet och miljö samt samordnar olika interna projekt.

Vad är Säkerhetspartner Norden AB för företag och vad gör ni på dagarna?
Vi på Säkerhetspartner Norden AB är ett brand- och riskkonsultföretag, vilket innebär att vi hjälper våra kunder med brandskydd – både inom projektering och förvaltning. Vi arbetar väldigt mycket med mottot att hitta kostnadseffektiva, förvaltningsbara och verksamhetsanpassade lösningar för våra kunder. Vi har flera olika affärsenheter inom företaget vilket gör att vi kan erbjuda våra kunder en helhetslösning då det kommer till både brandskydd, förvaltning, brandfarliga varor, riskutredningar, utbildningar och mycket mer. Vi finns lokaliserade på totalt 8 orter, från Luleå i norr till Lund i söder.

Vad är det roligaste med att arbeta på Säkerhetspartner Norden AB?
Det absolut bästa är kollegorna! Vi har en väldigt familjär kultur, där alla är väldigt måna om varandra. Vi har ett driv om att hela tiden bli bättre och hitta nya smarta lösningar. Det är ett företag som satsar på att utveckla sina medarbetare och företaget – samtidigt som vi har kul tillsammans!

Hur tar du dig till kontoret?
Jo, mig kan man se komma svischandes in på el-kicken. Året runt, förutom när det är alltför mycket slask, annars går det fin-fint att åka hela vägen från Mölndal och in till World Trade Center Göteborg som ju ligger perfekt till vid Korsvägen.

Vad är det bästa med att sitta på World Trade Center Göteborg?
Det är flera saker som jag tycker är väldigt bra. Dels läget, lokalerna, de trevliga receptionisterna & medarbetarna, men även att ni hittar på trevliga events som ger oss medlemmar lite guldkant på tillvaron. Några exempel är att ni anordnar lyxfrukostar, after works med quiz, julmingel, tisdags-yoga och även det faktum att ni arrangerade så att vi fick möjligheten att delta på en HLR utbildning. Ja, ni på World Trade Center Göteborg bjuder på det där ”lilla extra”.

Stort tack till Tarja och alla våra medlemmar för att ni gör våra kontorshotell till de bästa. Är du nyfiken och vill veta mer om Säkerhetspartner Norden AB kan du läsa mer på deras hemsida: https://www.sakerhetspartner.se/