Nya möjligheter för Coworking hos World Trade Center Göteborg.

Nya möjligheter för Coworking vid Korsvägen

Precis vid Korsvägen ligger kontorshotellet World Trade Center Göteborg som i över 30 år försett företag med centrala kontor, coworkinglösningar och mötesmöjligheter. Nu öppnar kontorshotellet upp ytterligare ett rum för Coworking och välkomnar ännu fler företag att bli en del av deras redan stora affärsnätverk, med över 200 företag som hyresgäster.

Konceptet är smidigt, enkelt och modernt: kontorshotell är en perfekt möjlighet för företag att nätverka och komma i kontakt med andra företag inom en rad olika branscher. World Trade Center Göteborg erbjuder, förutom ett stort nätverk med många olika typer av events och nätverksträffar, bemannad reception, designade miljöer och mötesrum för hyresgäster att nyttja. Kontorshotellet riktar sig främst till företag som söker kontor för 1-10 personer men har under 2019 upplevt ett högtryck på förfrågningar från företagare som önskar flexibel Coworking mitt i City. För att möta efterfrågan öppnar kontorshotellet i januari 2020 upp ett helt nytt kontor med nya möjligheter för Coworking. Tjänsten kallas ”skrivbordsplats” och har funnits hos World Trade Center Göteborg sedan tidigare men utökas nu med ytterligare ett möblerat kontor som står redo för inflyttning.

- Under 2019 har vi haft högtryck på förfrågningar från företag som önskar olika typer av Coworkinglösningar och vi upplever att trenden fortsätter öka. Vi är såklart jätteglada över att företag ser oss som en attraktiv mötesplats och att efterfrågan på Coworking är så pass stor att vi kan utöka Coworkingdelen på vår anläggning, säger Pia Eklund, Försäljningschef World Trade Center Göteborg.

Redan nu är visningarna av det nya kontoret i full gång och för de företag som är intresserade av att säkra sin plats går det jättebra att kontakta Pia Eklund som ansvarar för uthyrningen.

Mer information om tjänsten finns på World Trade Center Göteborgs hemsida: https://bit.ly/2GgwWzQ

World Trade Center Göteborg har funnits i Göteborg sedan 1989 och har idag två anläggningar mitt i City. 2018 förvärvades även kontorshotellet City Office precis vid Stockholms Centralstation. De tre anläggningarna har idag över 250 medlemsföretag vilket innebär att anläggningarna lever och andas service varje dag. World Trade Center Göteborg är en del av den internationella organisationen World Trade Centers Association som är ett starkt varumärke och en global organisation vars syfte är att främja global handel och vara behjälplig med kontakter och nätverk.