Würths produktbibliotek finns nu i ProdLib på svenska

Würths produktbibliotek finns nu i ProdLib på svenska

Würth tillhandahåller service, tjänster, program och teknisk rådgivning för konstruktörer/arkitekter. Allt för att underlätta för dig som arkitekt, konstruktör eller entreprenör så att ni kan effektivisera ert arbete. Nu finns Würth-biblioteket översatt till svenska. När man byter användargränssnitt till svenska visar programvaran automatiskt produktsortimentet för den svenska marknaden.

Würths produktbibliotek innehåller en mängd olika fästelement för mekanisk och kemisk förankring i betong och murverk, träskruvar och beslag för träkonstruktioner. Det senaste tillskottet till biblioteket är ASSY 4, en ny generation skruvar för träkonstruktioner. Biblioteket innehåller även fasadpluggar, isolerhållare och gängstänger

I biblioteket är det möjligt att skapa CAD-objekt för kemankare. Konstruktören kan välja en ankarstång, en gängstång eller armeringsjärn i standardstorlek. När man har valt rätt storlek på ankarstången kan man infoga objekt direkt ifrån bl.a. AutoCAD, Archicad, Revit, Sketchup och Tekla via ProdLib.

Hela produktutbudet är tydligt kategoriserat så att det är enkelt att söka igenom och hitta rätt lösning för projektet.

ProdLib är en gratis tjänst för distribution av produktinformation. På plattformen finns tiotals kända tillverkare och deras produktbibliotek. Biblioteken innehåller BIM- och CAD-modeller, produktinformation och annat stödmaterial för designers. ProdLib är kompatibel t.ex. med AutoCAD, Revit, Archicad, SketchUp och Tekla Structures.