Peter Nyström, Teknisk Rådgivare på Würth berättar om den nya träskruven

Nu lanserar Würth ASSY®4 – den innovativa träskruven

Med en ny optimerad spets, förbättrad gänga och integrerat skaftfräs i gängan kan Würth nu presentera nya ASSY®4. Skruven är framtagen av utvecklingsingenjörer och produktionsexperter i nära samarbete med användarna. En skruv som kan användas i allt från stora träkonstruktioner till enklare montage.

• Ny optimerad spets för att ge snabbt ”grepp” och lägre iskruvningsmoment. Den nya spetsen minimerar risken att träet spricker eller flisas.
  • Ny förbättrad gänga för ett högre utdragsvärde och effektiv montering.
  • Integrerad skaftfräs i gängan minskar ansträngningen som krävs för att skruva i skruven, skonar kropp och maskin.
  • Ökat antal fräsfickor som ger en snyggare finish

Würth har länge drivit produktutvecklingen inom träbyggandet framåt med målet att förse kunderna med den bästa träskruven på marknaden. Nu har Würths utvecklingsingenjörer och produktionsexperter återigen förbättrat prestandan för ASSY®-skruven. Peter Nyström, teknisk rådgivare på Würth Svenska AB, berättar om den nya skruven;

- ASSY 3.0 har ju varit den bästa träskruven på marknaden, men nu har produktutvecklarna på Würth lyckats göra en fantastisk skruv ännu bättre. Den är smidig, enkel och det går fort att skruva i den, Den är helt enkelt rolig att jobba med. Eftersom den är lätt att montera så skonar man också kroppen då man inte behöver trycka på, det minskar också belastningen på maskinen.

1400 dimensioner och förbättrad prestanda

ASSY®4 finns i mer än 1400 dimensioner och är förbättrad på många olika sätt. Den har bland annat en ny spets som minimerar risken för att träet spricker, ett integrerat skaftfräs som gör att skruven ”greppar” bättre och en förbättrad gänga för effektiv montering. Den kommer också med ett nytt RW® bits med perfekt passform. Två bits täcker mer än 80 % av skruvsortimentet.

- Vi hade faktiskt några kunder som var tveksamma först då de var så nöjda med ASSY 3.0. Men efter att ha använt den ett tag så har vi bara fått positiv feedback. De som inte redan har testat den kommer att märka att detta är en träskruv för alla ändamål – oavsett om man bygger träkonstruktioner eller arbetar med möbeltillverkning, ASSY®4 täcker alla områden, avslutar Peter Nyström.