Jan Kahlin, chef butik och Mathias Ohlin, butikschef ser fram emot invigningen

Nu öppnar Megastore Mölndal – med ett brett produktsortiment, showroom, utbildningslokaler och vassa logistiklösningar!

För ett år sedan öppnade Würth Svenska AB sin första Megastore i Norrtull. Nu tar kedjan nästa kliv och öppnar sin andra Megastore, denna gång i Mölndal. Würth Megastore skiljer sig från en vanlig Würth-butik då den förutom ett bredare produktsortiment även rymmer utbildnings- och konferenslokaler samt ett showroom som visar Würths service och tjänster och hur de kan effektivisera kundernas vardag.

Jan Kahlin är chef för butikskedjan och berättar om satsningen;

-Göteborg är en mycket viktig marknad för oss, vi har sedan länge en stor kundkrets i flera branscher och nu tar vi nästa steg. För våra kunder innebär det ett bredare produktutbud, vassa logistiklösningar och därmed ännu bättre service. Vi har en stor butik i norra delarna (Backa) som är framgångsrik och nu får vi ett flaggskepp i södra delen av Göteborg där vi redan är etablerade.

Butiksytan är hela 900 kvadratmeter stor och förutom ett brett produktsortiment rymmer den showroom, utbildningslokaler och demostationer. Mathias Ohlin är butikschef och berättar vidare;

-Vi är både bredare och djupare i sortimentet än en vanlig Würth-butik. Här finns ett brett utbud av produkter för de flesta yrkeskategorier, framförallt inom hiss, lås, larm, bygg, plåtslagare, däck och rekond.

-Vår ambition är att Würth Megastore ska bli en mötesplats både för våra kunder och för Würths säljorganisation. Därför finns här lokaler för utbildning och konferens där vi kan hålla våra populära fallskyddsutbildningar, stenskottsreparation m.fl.

Würth erbjuder förutom produkter, flera viktiga koncept och relaterade tjänster som skapar möjligheter för kunderna att effektivisera din verksamhet. Dessa erbjudanden presenteras i butikens showroom.

-Würth är så mycket mer än bara produkter, det vill vi visa i vårt showroom. Till vårt showroom kan våra Account Managers ta med sig sina kunder för att visa upp våra olika servicekoncept, t.ex. våra senaste digitala ORSY-lösningar, RFID-rum och bilinredning.

För att kunna möta kundernas skiftande behov av leveranser har man satsat på olika typer av leveransalternativ. Mathias berättar vidare;

-Vi erbjuder leveranser med både fasta och schemalagda turer, expressbud och upphämtning i varuboxar utanför butiken. Självklart kan man också handla online och hämta i butiken. Vi vill kunna erbjuda våra kunder flera olika leveransalternativ.

Mathias berättar om sina förväntningar inför öppningen;

-Vi har jobbat hårt sedan början av februari, och nu börjar vi närma oss vilket känns jätteroligt. Vi är ett bra team här i området både i butiken och fältsäljare som gemensamt kommer se till så att det bli bra öppningsdagar.

Även Jan Kahlin ser fram emot invigningen;

-Jag ser verkligen fram emot att visa upp Würth Megastore i Mölndal. För Würth innebär konceptet Megastore att vi har möjlighet att visa upp hela Würths erbjudande i form av sortiment, koncept och system samt lokaler för utbildning och konferenser, både internt men naturligtvis även för våra kunder. Vi vill att Würth Megastore blir den naturliga mötesplatsen i Göteborg!

Grand opening av Würth Megastore på Norra Ågatan 26 B i Mölndal är torsdag 30 mars. Invigningsfesten pågår 30-31 mars med fina erbjudanden, produktdemonstrationer, tävlingar m.m.

Würth är världens största företag inom förbrukningsmaterial till fordonsverkstäder, hantverkare, byggföretag och industriföretag. Företaget grundades av Adolf Würth i Tyskland 1945. Idag driver tredje generationen företaget. Würth finns i 84 länder med ca 83 000 anställda och omsatte ca 17,1 miljarder Euro 2021. Würth har funnits i Sverige sedan 1967. Huvudkontor och centrallager finns i Örebro. Würth Svenska AB hade 450 anställda 2021. www.wurth.se