Jan Kahlin, chef butik ser fram emot butiksöppningen i Hudiksvall

Würth öppnar butik i Hudiksvall

Würth Svenska AB, som är en av Sveriges ledande leverantörer av förbrukningsmaterial, verktyg och maskiner till proffsmarknaden, utökar sitt landsomfattande butiksnät. Den nya butiken ligger på Hede-Finflovägen i Hudiksvall och öppnar 22 mars.

Bolaget har nyligen öppnat butiker i Eskilstuna, Borås och Göteborg och nu kommer turen till Hudiksvall, en ort där Würth har många kunder och efterfrågan på en ny butik varit stor. Butiken i Hudiksvall blir Würths 35:e butik.

Würth har sedan tidigare många kunder i Hudiksvall-området och hög närvaro av fältsäljare. Det har funnits en stor efterfrågan från kunderna på en butik i området och Hudiksvall är en intressant marknad som Würth har tittat länge på.

- Vi har länge tittat på Hudiksvall som möjlig ort för en ny butik så när detta läge dök upp var det ett utmärkt tillfälle att öppna en Würth-butik. Nu kommer vi ännu närmare kunden genom att kunna erbjuda bättre service och ett brett sortiment direkt på hyllan, säger Jan Kahlin, Chef Butiker.

Butiken ligger på ett trafikorienterat läge i Hudiksvall på Hede-Finflovägen 8, enkelt för kunden att svänga in till butiken från Björnmyravägen, infartsleden till och från centrum.

- Det känns fantastiskt kul att äntligen få öppna i Hudiksvall, och att vi har ett sånt bra team i området sedan tidigare som varit väldigt engagerade kring att starta upp butiken. Dessutom känns det jättekul att få erbjuda våra befintliga kunder i Hudiksvall en fin butik med tillgång till ett brett sortiment, fortsätter Jan Kahlin.

Würths expansion av butikskedjan är en viktig del av bolagets strategi då butikerna är en viktig och naturlig mötesplats för våra kunder. Nästa butiksöppning blir i april då Würth öppnar sin första Megastore i Norrtull.