Årsredovisning 2019 - Energi Försäljning Sverige AB

Vi går in i det nya decenniet med Mia Hansson i VD-rollen. Efter nio år som administrativ chef tar Mia nu det spännande steget att få leda vår verksamhet in i framtiden. Mia har en stabil plattform att stå på, både som individ och organisation. Under sina många år som administrativ chef känner hon vår verksamhet, våra medarbetare och våra förmågor mycket väl.

Under 2020 kommer vi också ta verksamheten till nya höjder, då vi flyttar det svenska huvudkontoret från Stortorget i centrala Malmö till plan 26 i det nybyggda the Point, Hyllie.

2019 var ännu ett framgångsrikt år för Energi Försäljning Sverige AB. Vi har haft en stabil och lönsam tillväxt under året och levererat ca 7,4 TWh, vilket är en ökning jämfört med fjolåret om 0,4 TWh.

Våra affärer är uppbyggd kring våra kunder och vi är mycket måna om våra kunders direkta kommunikation med sina kontaktpersoner hos oss. Denna kommunikation är grunden i den höga kvalitet som vi eftersträvar. Den nära relationen mellan oss och våra kunder är en nyckelfaktor för framgång på den framtida energimarknaden. På denna marknad är vår målsättning att skapa en mer lönsam tillväxt utifrån vår befintliga plattform samtidigt som vi utvecklar vårt tjänsteutbud i lämplig takt.

Vi har en trygg ägare i Energi Danmark koncernen med en lång och gedigen erfarenhet inom våra marknader. Det stärker oss ytterligare inför en framtida gemensam europeisk elmarknad.

ÅRSRAPPORT 2019 ENERGI FÖRSÄLJNING SVERIGE AB

• energi