Johanna Kjellberg och Ola Gravenfors stärker Xenits styrelse

IT-partnern Xenit stärker sitt styrelsearbete med två nya ledamöter, Johanna Kjellberg, CIO på ett statligt bolag, och Ola Gravenfors, grundare av Hippoly. Deras kompetens och erfarenheter blir viktiga bidrag i Xenits snabba tillväxtresa och utveckling av moderna och säkra IT-tjänster.

I styrelsen sitter även Xenits två grundare, Linus Lindström, vd, och Robin Kindberg, COO. De har under våren arbetet med att identifiera vilka kompetenser som behövs för att säkra Xenits utveckling i den snabba tillväxtfas som bolaget befinner sig i.

– Jag är väldigt glad över att välkomna Johanna Kjellberg och Ola Gravenfors till vår styrelse. Johannas långa och breda erfarenhet som CIO och Olas brinnande intresse för entreprenörskap blir fantastiska tillskott i vårt arbete. Tillsammans har vi en kompetens som gör att vi kan utmana branschen och realisera våra medarbetares och kunders digitala drömmar. Vi är nu väl rustade för både de möjligheter och utmaningar som kommer att dyka upp framöver, säger Linus Lindström.

Johanna Kjellberg och Ola Gravenfors tog plats i Xenits styrelse den 28 augusti. De ser båda fram emot att få bidra till nästa steg i Xenits snabba och spännande tillväxtresa.

– Xenit är ett modernt, spännande och snabbfotat företag som utmanar hela denna krångliga och traditionella bransch. Det är något som kunderna länge har eftertraktat och är en resa som jag vill vara med på. Jag ser fram emot att få bidra till företagets fortsatta utveckling med min långa erfarenhet från både kund- och leverantörssidan, säger Johanna Kjellberg.

Ola Gravenfors, som har gedigen erfarenhet av styrelsearbete, tar över som styrelseordförande.

– Jag har följt utvecklingen av Xenit och är väldigt imponerad av teamets djupa kompetens och stora engagemang för kunderna. De fortsätter att utveckla sitt erbjudande, sin organisation och sin kundbas och jag ser fram emot att utifrån mina erfarenheter få bidra till bolagets tillväxtresa, säger han.

Om Xenit

Xenit är en IT-partner som realiserar digitala drömmar med säkra och moderna digitala tjänster. Xenit grundades 2009 och är idag över 50 medarbetare med en stark lönsam tillväxt.

Läs mer om Xenit här.

För mer information:

Linus Lindström, vd
linus.lindstrom@xenit.se

Om styrelsemedlemmarna

Ola Gravenfors, styrelseordförande

Ola har en gedigen erfarenhet av tillväxtbolag, ägarfrågor och styrelsearbete. Han har i tolv år arbetat med bolagstransaktioner på Censor M&A och har en entreprenörsbakgrund inom mjukvaruindustrin, bland annat i bolagen Caesar Affärssystem, PengVin, Netoptions och nu senast som grundare av Hippoly. Ola är också engagerad i styrelserna för Almi Invest Västsverige AB, Unikum Unikt Lärande AB och Antura AB.

Johanna Kjellberg, styrelseledamot

Johanna Kjellberg har arbetat som CIO och CDO i över tio år och har 35 års erfarenhet från olika branscher. Hon har arbetat i stora och små företag, såväl inom privat som publik sektor, alltid med IT och utveckling av affären i fokus. Johanna sitter även i juryn för Årets CIO, en utnämning hon själv tog emot 2010 – då som CIO på KappAhl. Inom kort tillträder hon en ny tjänst som CIO på ett statligt bolag.

Linus Lindström, styrelseledamot

Grundare och vd, Xenit AB.

Robin Kindberg, styrelseledamot

Grundare och COO, Xenit AB.

• om xenit

• Göteborg