Jobba hos oss: Platschef och arbetande förman, Blekinge

Jobba hos oss: Platschef och arbetande förman, Blekinge

Vi söker en platschef och arbetande förman med gedigen erfarenhet av ställningsmontage inom industrin. Din arbetsplats blir inledningsvis på Södra Cells massabruk i Mörrum.

Xervons sydöstra regionkontor i Kalmar (tidigare IBS Byggnadsställningar) ansvarar för ställnings- och väderskyddsuppdrag i Småland, Blekinge och Skåne. Våra 25 ställningsmontörer jobbar med allt från komplexa underhållsarbeten i industrin till olika byggnadsprojekt.

Som platschef kommer du att ha en nyckelroll i något av våra projekt. Dels genom att vara kontaktperson för dagliga frågor från vår uppdragsgivare, dels som arbetande förman för vårt team i projektet. Vi förutsätter att du har STIBs kompetensbevis eller motsvarande yrkesbevis samt flera års erfarenhet av ställningsmontage. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbetsledning eller annan ledarerfarenhet. Körkort är ett krav och kompletterande utbildningar är meriterande. Vi förutsätter också att du har goda kunskaper i svenska och kan göra dig förstådd på engelska.

För att trivas hos oss måste du vara kundorienterad, ordningsam, ansvarstagande och en problemlösare som gärna samarbetar med andra. Vi har som mål att vara Sveriges säkraste ställningsföretag och det innebär att vi ställer stora krav på ett strukturerat arbetssätt och stort säkerhetsmedvetande hos alla våra medarbetare.

Våra ställningsmontörer är fast anställda på heltid med lön enligt avtal och vi satsar på kontinuerlig vidareutbildning av våra medarbetare.

Låter det här intressant? Intervjuer sker löpande och därför önskar vi få din ansökan snarast. Har du frågor är du välkommen att kontakta regionchef Mattias Nilsson på 070-2798290.

Din ansökan skickar du till mattias.nilsson@xervon.se.

Välkommen!