Gå direkt till innehåll
Stora Enso Fors brukschef Linda Stinessen och säkerhetschef Johan Fernros tillsammans med Daniel, Peter, Håkan och Jimmy från Xervon.

Xervon tilldelas säkerhetsutmärkelse

Med motiveringen ”Xervon sätter alltid säkerheten främst och bidrar till att göra vårt bruk säkrare” tilldelades Xervon nyligen utmärkelsen ”Fors Säkraste Entreprenör 2022”. Xervons ställningsbyggare röstades fram till utmärkelsen av kollegor på Stora Ensos kartongbruk i Dalarna.

"Det är naturligtvis mycket hedrande att få pris så här! Inte minst då det är de kollegor som dagligdags använder våra byggställningar som tycker att vi förtjänar ett erkännande. Det känns fint att få bekräftat att det arbete vi lägger ner på att säkerställa att reparationer och underhållsinsatser kan utföras på ett säkert sätt också uppskattas av våra kollegor," säger Xervons distriktschef Peter Nordin.

Vid Stora Ensos bruk i Fors arbetar drygt 500 personer och här tillverkas lättviktskartong för olika konsumentförpackningar. Xervons montörer (tidigare Optimal) har de senaste fem åren ansvarat för att resa, riva och flytta byggnadsställningar, trapptorn, väderskydd och lastbryggor för allt från akuta reparationer till större underhållsinsatser på kartongbruket. Under större delen av året finns fyra ställningsmontörer på plats varje dag. För planerade underhållsstopp och revisioner kan det handla om uppemot 20-30 montörer.

"I en miljö som denna krävs en nära dialog med kundens olika uppdragsgivare. Även om vi försöker ha så mycket framförhållning som möjligt går inte allt att planera. Varje stopp i produktionen kostar mycket så det gäller att ha både material och duktiga montörer redo att rycka in. Men det är minst lika viktigt att etablera ett gemensamt, långsiktigt säkerhetstänk - att i allt vi gör vara tydliga med vad som gäller för att garantera säkerheten för de som utför arbete från våra ställningar. Jag skulle tro att det är för att vi målmedvetet jobbat med just detta som vi nu fått denna fina utmärkelse," avslutar Peter.

Regioner

<!--[if gte mso 9]> 96 <![endif]--><!--[if gte mso 9]> Normal 0 false false false SV JA X-NONE <![endif]--><!--[if gte mso 9]> <![endif]--><!--[if gte mso 10]>

/* Style Definitions */table.MsoNormalTable{mso-style-name:"Table Normal";mso-tstyle-rowband-size:0;mso-tstyle-colband-size:0;mso-style-noshow:yes;mso-style-priority:99;mso-style-parent:"";mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;mso-para-margin:0cm;mso-para-margin-bottom:.0001pt;mso-pagination:widow-orphan;font-size:10.0pt;font-family:"Times New Roman";}

<![endif]--><!--StartFragment-->

Om XERVON

Xervon är en ledande totalleverantör av ställningar och väderskydd till industri- och byggprojekt i Sverige. Våra erfarna projektledare och montörer gör hållfasthetsberäkningar och säkerställer att ändamålsenlig ställningsutrustning finns på plats i tid och monteras enligt gällande föreskrifter. Vi har resurser att leverera till såväl komplexa som stora och tidskritiska bygg-, renoverings- och revisionsprojekt.

Xervon är certifierad enligt byggbranschens kvalitetssystem BF9K och auktoriserade av branschorganisationenStällningsentreprenörerna, STIB.

Xervon omsätter ca 450 mkr, har 270 anställda och depåer på tio orter i Sverige. Vi ingår tillsammans med våra systerföretag i den internationella industrikoncernen REMONDIS Group.

Läs mer på www.xervon.se

<!--EndFragment-->

Välkommen till XERVON!

XERVON är en ledande totalleverantör av ställningar och väderskydd till industri- och byggprojekt i Sverige. Vi har resurser att leverera till såväl komplexa som stora och tidskritiska bygg-, renoverings- och revisionsprojekt. XERVON är ISO-certifierad och auktoriserad av branschorganisationen Ställningsentreprenörerna, STIB. XERVON omsätter ca 580 mkr, har 270 anställda och depåer på tio orter i Sverige. Tillsammans med våra systerföretag i Europa ingår vi i den internationella industrikoncernen REMONDIS Group.

XERVON
    Symmetrivägen 27