Per Bystedt, VD PÅ Xiris Group AB, medverkar i 10X podden

Pressmeddelande -

"Vi kan inte hålla på och byta smartphone var 18-20e månad, där kan streaming vara lösningen"

XIRIS Group's VD Per Bystedt sitter ner i ett spännande samtal med Joakim Båge i 10X podden för att prata om bolagets spännande MIRS™-teknik.

"Han är kanske mest känd för att ha varit chef för ikoniska svenska bolag som ZTV, TV3, Spray och Neonode. Nu är han aktuell med en ny startup, Xiris Group, som utvecklar lösningar för mobil interaktiv realtidsstreaming."

MIRS™ låter mobilanvändare streama vilken app som helst till vilken enhet som helst. Det sparar batteritid och förlänger enhetens livscykel. Plötsligt kan enheterna bli både lättare, mindre, mer kraftfulla och hålla betydligt längre när processorkraften flyttas från enheten till kraftfulla servrar - i realtid - utan att användaren märker någon skillnad.

Podden programleds av Joakim Båge, affärsängel och grundare av revvr och JBK AB, samt Daniel Bergsten, grundare av Narva, och i dag är affärsängel och rådgivare. 10x podden distribueras i samarbete med Realtid.

Läs artikeln på Realtid.se här

10X Podden, avsnitt 3 (Spotify)

10X Podden, asvnitt 3 (Apple Podcast)