Per Bystedt, VD på XIRIS Group, Realtid.se Foto: Anders Frick

Pressmeddelande -

Per Bystedt vill förändra mobiltelefonmarknaden – till förmån för tunnare och mer strömsnåla klienter som använder streamingteknik

Anders Frick på Realtid intervjuar Per Bystedt, VD på Xiris Group, som vill förändra mobiltelefonmarknaden – till förmån för tunnare och mer strömsnåla klienter som använder streamingteknik.

Ur artikeln:
"Per Bystedt var med och byggde upp Modern Times Group, och var under 1990-talet bland annat vd för produktionsbolaget Trash Television, ZTV och TV3 Broadcasting Group. 1997 lämnade Bystedt MTG och började som vd för Spray där han stannade till början av 2000-talet. Därefter har han bland annat varit både vd och styrelseordförande för hajpade mobiltillverkaren Neonode, samt engagerat sig i miljonprogramsprojekt i Brasilien."

"[...] Bystedt ser istället en framtid där det tillverkas tunnare och mer strömsnåla klienter som använder streamingteknik, vilket han menar kommer att spara batteritid och förlänga enheternas livstid – utan att användaren märker någon skillnad."

Hela artikeln och en videointervju finns tillgänglig på Realtid.se.