Årets XL-BYGG delägare 2017 är XL-BYGG Urbans Byggvaror!

Årets XL-BYGG delägare 2017

Årets XL-BYGG delägare 2017 är XL-BYGG Urbans Byggvaror!

XL-BYGG AB har tagit fram en modell för att varje år kora årets XL-BYGG-delägare där man bl.a. tittar på ekonomiska resultat, lojalitet i inköpen, medverkan i olika råd, mystery shopper/storecheck resultat och lojalitet till XL-BYGG kedjan. De fyra nominerade delägarna i år var:

XL-BYGG Björka

XL-BYGG Urbans Byggvaror

XL-BYGG Hans Anders

XL-BYGG Varberg

Alla dessa är värdiga vinnare på sina olika sätt och förtjänar verkligen sina nomineringar, men som vanligt är det bara en som kan vinna...

Motiveringen lyder:

Årets XL-BYGG delägare Urbans Byggvaror har flera år i rad uppvisat en stark och växande verksamhet. Hög närvaro på den lokala marknaden kombinerat med ett tydligt ledarskap, engagerad personal och koll på sina nyckeltal gör att man numera klassas som ett "superföretag". Expansionsvilja, god lönsamhet, bra kundbemötande samt stor avtalstrohet är alla utmärkande faktorer för årets vinnare. Allt det plus en stor vilja att hjälpa kedjekollegorna med sin goda trä och sågverkskompetens gör att priset som 2017 års XL-BYGG delägare gick till XL-BYGG Urbans Byggvaror.

Vi gratulerar årets delägare XL-BYGG Urbans Byggvaror till denna utmärkelse!

XL-BYGG är en kedja av närmare 100 fristående bygghandlare med totalt över 130 butiker över hela landet. Tillsammans med våra kolleger i Norge och Danmark bildar vi Skandinaviens största profilerade bygghandlarkedja. Många av våra anläggningar har en över hundraårig historia med ursprung i de traditionella brädgårdarna. Därför bankar våra hjärtan extra starkt för trä och virke.