XL-BYGG Bleket slår upp portarna till ny butik

XL-BYGG Bleket slår upp portarna till ny butik

Tjörn får ett nytillskott inom bygghandeln när XL-BYGG Skärhamn och XL-BYGG Varekils delägare nu slår upp portarna till en ny butik i Bleket. Det nya XL-BYGG Bleket öppnar den 11 maj och är redo att erbjuda allt ifrån tungt byggmateriel till dörrar och fönster.

Bolist avvecklar sin butik på Bleketvägen 35 och in flyttar helt nya XL-BYGG Bleket. Delägarna David Mårtensson och Camilla Hansson ser en möjlighet att komma närmre marknaden på södra Tjörn och att i samma veva kunna öka sitt erbjudande till kunderna i området.

– Eftersom vi nu har tre butiker i anslutning till varandra på Tjörn och Orust har vi nu en ännu större chans att kunna erbjuda våra kunder god service och ett brett sortiment. Det finns möjlighet för oss att ordna internleveranser mellan butikerna och på så sätt kan vi serva alla våra kunders behov, oavsett vilken butik som ligger närmast dem, säger Camilla Hansson, delägare och ekonomiansvarig på XL-BYGG Skärhamn, Varekil och Bleket.

Butiken på ca 800 m2 och bygglagret på ca 3000 m2 riktar sig mot både proffskunder och den privata konsumenten då fokus ligger på det traditionella byggvaru- och järnhandelssortimentet. I butiken finns även färg och måleritillbehör, marina artiklar samt visningar av dörrar o fönster.

För ytterligare information:
David Mårtensson, VD
david@xlskarhamn.se

Kontakpersoner press
Pi Lindström, Informationsansvarig, XL-BYGG AB, pi.lindstrom@xlbygg.se 08-578 51 611
Karin Eriksson, VD XL-BYGG AB, karin.eriksson@xlbygg.se 08-578 51 641

XL-BYGG är en kedja av närmare 60 fristående bygghandlare med cirka 85 butiker över hela landet. Tillsammans med våra kolleger i Norge och Danmark bildar vi Skandinaviens största profilerade bygghandlarkedja. Många av våra anläggningar har en över hundraårig historia med ursprung i de traditionella brädgårdarna. Därför bankar våra hjärtan extra starkt för trä och virke.