XL-BYGG fortsätter sin expansiva etableringsplan – öppnar ny butik i Linköping

XL-BYGG fortsätter sin expansiva etableringsplan – öppnar ny butik i Linköping

XL-BYGG:s etableringsplan för 2020 är i full rullning. Efter nyöppningen av XL-BYGG Mölndal öppnar nu XL-BYGG Finspångs delägare en ny butik i Linköping. Den nya byggvaruhandeln vänder sig främst till proffskunder, men även privata kunder är välkomna.

Den nya byggvaruhandeln på 2500 kvadratmeter erbjuder ett traditionellt byggsortiment med fokus på tungt byggmaterial. Man ser en stor potential på orten då den lokala brädgården behövs allt mer.

– Vi ser ett behov av en bygghandel med lokal förankring i Linköping. Vi är en kompakt byggvaruhandel som har möjlighet att rådge och hjälpa kunderna på ett annat sätt än kapitalkedjorna på orten kan, säger Johan Adolfsson, VD på XL-BYGG Linköping och XL-BYGG Finspång.

XL-BYGG Linköping kommer först och främst att rikta sig mot proffskunder, men även den medvetna privatkonsumenten kommer att kunna dra stor nytta utav butikens sortiment och tjänster. Den centralt belägna butiken på Lärlingsgatan 2 tillhandahåller förutom ett brett sortiment och rådgivning för kunder även traditionella tjänster som beräkningshjälp, kapning och utkörning och leverans utav varor.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Adolfsson, 070-652 42 25, VD XL-BYGG Finspång

Jessica Larsson, 070-734 34 97, Informationsansvarig, XL-BYGG Sverige

XL-BYGG är en kedja av närmare 60 fristående bygghandlare med cirka 80 butiker över hela landet. Tillsammans med våra kolleger i Norge och Danmark bildar vi Skandinaviens största profilerade bygghandlarkedja. Många av våra anläggningar har en över hundraårig historia med ursprung i de traditionella brädgårdarna. Därför bankar våra hjärtan extra starkt för trä och virke.