XL-BYGG Herok öppnar nytt i Karlskoga.

XL-BYGG Herok öppnar nytt i Karlskoga – Bygghandel och hyrmaskiner under samma tak

I början av april slår XL-BYGG Herok Karlskoga upp portarna till sin nya anläggning där man erbjuder både bygghandel och uthyrning av bland annat truckar, liftar och byggmaskiner.

XL-BYGG fortsätter sin tillväxtresa och expansion och för första gången etablerar sig kedjan i Karlskoga. XL-BYGG Herok har sedan tidigare lanserat konceptet med en kombinerad bygghandel och uthyrning i Örebro.

-Vi fortsätter med vårt nya koncept där vi har samlat bygghandel och hyrmaskiner under samma tak. Vi har byggt en ny anläggning helt anpassat för detta med målet att vara en one-stop shop, säger Per Karlsson, delägare till XL-BYGG Herok.

Den nya anläggningen blir ungefär 8000 kvadratmeter bestående av butik och utomhusytor där det mesta är under tak.

-Vi får till ett bra kundvarv och genom ett komplett sortiment av byggmaterial och uthyrning förenklar och förbättrar vi för våra kunder. Tillsammans med vår lokala, kompententa och serviceinriktade personal kan vi leverera det lilla extra till våra kunder, säger Per Karlsson.

För XL-BYGG är etableringen en del av kedjans tillväxtstrategi och man fortsätter att utöka sitt butiksnät där det finns behov och expansionsmöjligheter.

-Vi har nu byggt upp ett starkt butiksnät längs E18. Det känns bra att vi nu har en riktig bygghandel i Karlskoga. Kärnan i vår affärsmodell bygger på lokala entreprenörer som verkar på den lokala orten och det här är precis vad det handlar om, säger Carl Littlewood, Kedjechef XL-BYGG.

XL-BYGG hoppas inom kort att presentera ännu fler goda och spännande nyheter.

-Det ligger i vår strategiska plan för kedjan att ha en stark tillväxtagenda, både på jämförbara enheter och strukturellt. Vi ser att det ger resultat, våra medlemmar presterar, trots en riktigt tuff marknadssituation, bättre än branschen och vi fortsätter att ta marknadsandelar, säger Carl Littlewood.