XL-BYGG öppnar ny anläggning i Karlshamn

XL-BYGG öppnar ny anläggning i Karlshamn

XL-BYGG:s delägare i Blekinge expanderar och öppnar en ny anläggning i Karlshamn. Anläggningen öppnar i mitten av november och nu pågår rekrytering av personal.

Den nya anläggningen uppförs på en 8700 kvadratmeter stor tomt på Sölvesborgsvägen 21, vid infartsleden mot Karlshamn.

– Vi ser fram emot att nu kunna öka servicen och tillgängligheten mot våra kunder i regionen. Blekinge växer och vi på XL-BYGG är glada att kunna hjälpa till, säger Marcus Ebelvod, delägare i XL-BYGG Mjällby.

Nyetableringen innebär att XL-BYGG nu söker ny personal i Karlshamn.

– Initialt är det sex nya tjänster som behöver tillsättas. Men om efterfrågan på marknaden motsvarar våra förväntningar så är det inte omöjligt att det kommer att bli fler, säger Marcus Ebelvod.

Den 15 november hålls en invigning av den nya anläggningen med inbjudna gäster. Därefter öppnar anläggningen portarna, den 16:e november, för alla kunder.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Marcus Ebelvod, 070-921 17 64, delägare, XL-BYGG Mjällby AB

Jessica Larsson, 070-734 34 97, PR-ansvarig, XL-BYGG Sverige

XL-BYGG är en kedja av närmare 100 fristående bygghandlare med totalt över 130 butiker över hela landet. Tillsammans med våra kolleger i Norge och Danmark bildar vi Skandinaviens största profilerade bygghandlarkedja. Många av våra anläggningar har en över hundraårig historia med ursprung i de traditionella brädgårdarna. Därför bankar våra hjärtan extra starkt för trä och virke.