XL-BYGG Palms Byggvaror rekryterar utesäljare från Beijer

XL-BYGG Palms Byggvaror rekryterar utesäljare från Beijer

XL-BYGG Palms Byggvaror i Tyresö rekryterar Jacob Kaaling som utesäljare till verksamheten. Jacob kommer närmast från tjänsten som utesäljare på Beijer Byggmaterial och har även arbetat som arbetsledare på Bauhaus.

Tjänsten som utesäljare på XL-BYGG Palms Byggvaror innebär att Jacob kommer att arbeta med både befintliga och nya kunder och ansvara för både offerter, avtal och att säkerställa att hitta lösningar som underlättar för kunderna.

- Vi är glada över att kunna välkomna Jacob Kaaling till oss på XL-BYGG Palms Byggvaror, Jacob har värdefull erfarenhet från sina tidigare roller vilket kommer våra kunder till nytta, säger Jens Bodén, VD XL-BYGG Palms Byggvaror.

- Jag ser fram emot att kliva in i XL-BYGG-organisationen och att börja på XL-BYGG Palms Byggvaror, jag tycker om att arbeta med försäljning, men framför allt att bygga relationer med kunderna, säger Jacob Kaaling, nytillträdd utesäljare på XL-BYGG Palms Byggvaror.

XL-BYGG Palms Byggvaror

Palms Byggvaror är en välsorterad bygghandel och brädgård med ett komplett sortiment till byggprojektet. Kundbasen består av både proffsbyggare och privatpersoner. Palms Byggvaror grundades på 1950-talet och har rötter i den traditionella brädgården.

Vi är en kedja som består av 87 fristående butiker över hela landet. Många av våra anläggningar har en över hundraårig historia med ursprung i de traditionella brädgårdarna. Därför bankar våra hjärtan extra starkt för trä och virke. XL-BYGG, BOLIST och Järnia ingår i koncernen Mestergruppen Sverige AB och verkar under respektive namn.

Vi är en kedja som består av över 110 fristående anläggningar över hela landet. Många av våra anläggningar har en över hundraårig historia med ursprung i de traditionella brädgårdarna. Därför bankar våra hjärtan extra starkt för trä och virke. XL-BYGG, BOLIST, Happy Homes och Colorama ingår i Mestergruppen Sverige AB och verkar under respektive namn.