XLEDGER expanderar med etablering i Sundsvall

Xledger etablerar sig i Norrland med Pontus Atterfors som distriktsansvarig.

Pontus Atterfors är civilekonom och har nästan 20 års erfarenhet av införsäljning och driftsättning av olika affärssystem i flertalet branscher. Han har en bakgrund som företagsbyggare, säljare och konsult. Det ger honom en verksamhetsnära förståelse för företagens behov, önskemål och krav. Nyttovärdet, med hänsyn taget till människors möjligheter att samverka med IT-stöd, är ett viktigt ledord när han hjälper kunden att nå sitt mål. Ernst & Young nominerade honom till ”Entrepreneur of the Year” år 2010.

”Jag har haft förmånen av att få vara med i branschen vid två tidigare teknikskiften. Därmed inser jag betydelsen av att tidigt anamma det nya för att få ett försprång på marknaden. Det var aldrig ett svårt val att börja arbeta med Xledger.”

Xledger är attraktivt att sälja eftersom det är ett framtidssäkert alternativ för många företag. Kundkretsen består av allt från tjänsteföretag och företag med krav på logistikstöd till ekonomibyråer och internationella koncerner.

”Att Pontus med sin gedigna erfarenhet av affärssystem väljer att satsa på Xledger är ännu ett bevis för att vi har en unik position i Sverige som det enda äkta webbaserade affärssystemet för företag med lite större behov och krav”, säger Olle Carlenarson, försäljningschef på Xledger AB. ”Webben är en revolution i form av tillgänglighet, snabbhet och överblick”.

Vi på Xledger hälsar Pontus Atterfors välkommen och ser fram mot att sprida kännedom om Xledger tillsammans!

• nyrekrytering
  • xledger
  • ekonomisystem
  • komplett affärssystem
  • äkta webbaserat affärssystem
  • webbaserat

Xledger är ett äkta webbaserat affärssystem för mindre och medelstora verksamheter. Företaget grundades av Jarle Sky, en av Agresso:s grundare, och har idag mer än 4 000 företag i tjänsten. Vi har levererat Xledger på webben i över tio år.