xNomad samarbetar med Parnevik, Löf, Farrell och Svalberg för en Vintage Loppis

xNomad samarbetar med Parnevik, Löf, Farrell och Svalberg för en Vintage Loppis

Det svenska prop-tech bolaget xNomad gick samman med fem svenska influencers, Philippa Parnevik, Alice och Engla Löf, Sara Svalberg och Verona Farrell, som alla riktar in sig på mode och second-hand, för att skapa en Vintage Loppis. Eventet anordnades på Next Gen Retail Hub, Sankt Paulsgatan 22 och spann över en dag. Med de fem sociala mediejättarnas 400,000 följe, lyckades man locka hundratals besökare som flockades utanför lokalen - där möjlighet gavs att shoppa från ett brett utbud av olika märken - med allt från H&M till Manolo Blahnik.

Konceptet för Vintage Loppisen grundade sig i att de fem modeintresserade tjejerna plockat ut ett antal plagg från sina egna garderober - för att i sin tur sälja dessa till fördelaktiga priser under loppisen. Det huvudsakliga syftet med eventet var dels att ge sociala medieprofilerna ett tillfälle för att göra sig av med sina egna oanvända kläder - men därtill för att förlänga klädesplaggens genomsnittliga livslängd och främja ett mer cirkulärt tänk i fråga om konsumtionen av mode.

Hållbart mode var en av grundkomponenterna bakom eventet - men är också en gemensam beröringspunkt på alla de fem sociala medieprofilernas respektive konton. Där de fem unga tjejerna genom sin entreprenöriella anda och driv har lyckats skapa sig ett följe genom sin självklara känsla för mode, förmåga att fånga upp och skapa trender och deras nisch på just hållbarhet och second hand.

Eventet var en total succé och stängde ner två timmar innan avsatt tid - då alla kläder sålt ut. Att Vintage Loppisen var såpass lyckad talar inte endast för vilken makt influencer marketing besitter som marknadsföringsstrategi i fråga om att skapa medvetenhet, buzz och att samla människor - utan även för influencers förmåga att influera våra trendcykler.

Genom Philippas, Englas, Verona, Alices och Saras sociala mediekanaler och passion för second hand mode - var hundratals människor villiga att köa längs med gatan för att ta del av begagnade plagg och ge dessa ett nytt liv. Vilket i en industri som domineras av fast-fashion märken och som kännetecknas för dess korta trendcykler - talar längder för hur evenemang som Vintage Loppisen kan bidra till ett mer hållbart förhållningssätt inom en ohållbar industri

xNomad gläder sig åt möjligheten att kunna samarbeta med fem ambitiösa modeprofiler och de resultat som Vintage Loppisen genererade.

Är du själv någon som skulle vara intresserad av att anordna ett event för egen räkning? Eller är du på jakt efter ett utrymme för en pop-up aktivering? Oavsett vilket, kan xNomad hjälpa dig från början till slut i din pop-up process.

Kika in vår plattform och helhetslösning för pop-up aktiveringar på https://xnomad.co/