xNomad finalister i Nordic Startup Awards

xNomad finalister i Nordic Startup Awards

Det svenska prop-tech företaget xNomad har blivit utvalda som finalister i kategorin "Startup of the year 2023" av Nordic Startup Awards. Nordic Startup Awards är ett pris som syftar till att inspirera, stimulera och erkänna entreprenörskap i hela Norden genom att bygga ett community av startup-entusiaster, entreprenörer och mentorer från olika bakgrunder.

xNomad är den innovativa plattformen som kopplar samman varumärken och entreprenörer med lediga butikslokaler genom att underlätta korttidsuthyrning av kommersiella utrymmen. Företaget grundades av Jonathan Haralambakis 2019 och har sedan dess arrangerat över 300 pop-up aktiveringar och skapat sig en katalog på över 1,000 varumärken som vill hitta butiksutrymmen i Europa.

"Det är en stor ära att ha blivit utvalda som en av finalisterna i Nordic Startup Awards 'Startup of the Year 2023' bland så många inspirerande företag. Det är ett erkännande av vårt hårda arbete med att omvandla tomma utrymmen till unika butiksupplevelser. Vi ser fram emot att fortsätta att göra om lokaler till platser för upplevelser och expandera vår idé i Norden och globalt," säger Jonathan Haralambakis, medgrundare och VD för xNomad.

Den allmänna röstningen är öppen till 23e maj. Sedan arrangeras årets upplaga av Nordic Startup Awards av Iceland Innovation Week den 24e maj där vinnarna presenteras. Vinnaren har sedan chansen att gå vidare till Global Startup Awards, som samlar innovativa startups från hela världen.

Det svenska proptech företaget xNomad erbjuder en digital marknadsplats där varumärken och entreprenörer kopplas samman med lediga butikslokaler. xNomad grundades av Jonathan Haralambakis 2019 och har sedan dess arrangerat över 300 pop-up aktiveringar och skapat sig en katalog på över 10,000 varumärken som söker butiksutrymmen inom Europa. Läs mer på www.xnomad.co.

Instagram: @xnomad.co

LinkedIn: https://www.linkedin.com/compa...