XTRAVEL presenterar ny cykeldestination -TWEED VALLEY

Tweed Valley i Skottland är ett riktigt cykelmecka och har några av världens bästa områden för mountainbiking. Här finns allt från roliga singletracks till mastiga downhill-banor. Den lilla byn Innerleithen ligger cirka en timma med bil från Edinburgh och har 85 cykelstigar precis utanför knuten. Eller vad sägs om 6984 höjdmeters utförskörning, 84 km stig och där högsta stigen ligger på cirka 560 meter över havet. Här finns grym cykling för alla nivåer så länge benen orkar.

-Tweed Valley och Skottland med deras härliga cykelkultur känns som ett självklart val för Xtravel då vi nu även satsar på MTBresor. Mountainbikesektionen känns som ett naturligt tillskott hos oss då många skidåkare gillar att cykla på somrarna och jag såklart är en rätt så inbiten mtbcyklist säger Fredrik Kindel, reseproducent på Xtravel.

Första resorna går av stapeln:

12-16 september 2018 – 6995:-
3-7 oktober 2018 – 6995:-
Läs mer och boka resan
här.

• Semester

• mtb
  • xtravel

Xtravel arrangerar skid, surf- och äventyrsresor för alla som föredrar en aktiv semester. Antingen med polarna, familjen eller företaget.
Boka din nästa resa med oss på www.xtravel.se eller via info@xtravel.se eller +46 8 333 669.