Svenska NHL-stjärnan William Nylander besöker XXL på Hamngatan i Stockholm

Hollywood-uppståndelse när svenska NHL-stjärnan besökte XXL

Den 15 november öppnade XXL vid Hamngatan i Stockholm en pop-up store i samarbete med NHL Global Series Fanatics. Fram till och med den 19 november kunde kunderna köpa exklusiva NHL produkter och på lördagen den 18 november gästade den svenska NHL-stjärnan William Nylander varuhuset på Hamngatan i Stockholm för signering – och kön ringlade lång.

På XXL älskar vi hockey-feber, precis som många av våra kunder. Nog kunde man därför räkna med en viss kö, men XXL-teamet på plats i varuhuset blev ändå överraskade över uppståndelsen när svenska NHL-stjärnan William Nylander från Toronto Maple Leafs gästade för en signering.

Förutom att sälja exklusiva NHL-produkter i varuhuset tävlade XXL även ut biljetter till matchen mellan Minnesota Wild och Toronto Maple Leafs på sociala medier, vilket också det var väldigt uppskattat. En slutsats XXL kan dra efter evenemanget – det är fantastiskt att se hur sport alltid förenar människor!

Ämnen

XXL är ett börsnoterat bolag inom sport och friluftsliv med verksamhet i Norge, Sverige, Finland och Danmark. Har över 80 butiker och Nordens ledande sportbutik online.

XXL har totalt över 5 000 anställda och huvudkontor i Oslo. Vårt svenska kontor finns i Bromma i Stockholm.