XXL delar ut stort hockeypris till Järfälla Hockey Club

XXL delar ut stort hockeypris till Järfälla Hockey Club

Idag, den 31 januari delar XXL Sport och Vildmark ut ett stort pris under parollen Grow the Game till hockeyklubben Järfälla Hockey Club. Anledningen är klubbens arbete för att tillgängliggöra hockeyn för fler barn och unga. Priset består av hockeyutrustning till ett värde av 70 000 kr, och delas ut i samarbete med Bauer Hockey.

- Hockey är en av de största och mest omtyckta sporterna vi har i Sverige, men det är en väldigt dyr sport att prova på. Inte minst är utrustningen dyr. Med vårt årliga pris och initiativ Grow The Game, som vi gör tillsammans med Bauer Hockey, vill vi uppmärksamma de fantastiska klubbar vi har runt om i Sverige som på olika vis jobbar för att sänka trösklarna in till ishallarna och inkludera ännu fler barn och unga, säger Anders Lindblom, VD för XXL Sverige.

- Vi är såklart jätteglada och stolta över den här utmärkelsen, och utrustningen kommer definitivt komma till stor nytta! säger Thomas Barklund, ordförande för Järfälla Hockey Club och fortsätter, jag gick själv i klubbens hockeyskola som barn och vet hur viktig vår klubb är för de unga spelarna. Vi har fostrat många riktigt talangfulla spelare i vår klubb genom åren, och för mig är det viktigt att vår förening är öppen och tillgänglig för alla barn och unga som vill prova på sporten.

XXL la grunden till vad som idag är Grow the Game redan 2012. Arbetet innebär årliga donationer av ishockeyutrustning och stöd till ishockeyskolor, i Norge, Sverige och Finland, för att främja sporten bland barn och unga. Årets mottagare av priset i Sverige, Järfälla Hockey Club, har en vision om att vara en plantskola – för alla, och är också en av klubbarna i Sverige som satsar på paraishockey. Klubben är den första i Sverige som startat upp ishockey för personer med synnedsättning.

Idag, den 31 januari kl.16.00, mottar Järfälla Hockey Club priset på plats i Järfälla ishall.

Ämnen

XXL är ett börsnoterat bolag inom sport och friluftsliv med verksamhet i Norge, Sverige, Finland, Österrike och Danmark. Har över 80 butiker och Nordens ledande sportbutik online.

XXL har totalt över 5 000 anställda och huvudkontor i Oslo. Vårt svenska servicekontor finns i Bromma i Stockholm.