Vi byter leverantör av excenterskruvpumpar

ITT Water & Wasterwater har haft excenterskruvpumpar i sortimentet under ett antal år. Vi byter nu till en större och mer komplett leverantör. Detta byte betyder att vi får med oss 70 års erfarenhet och tre gånger större tillverkningskapacitet.

Vårt nya avtal är en långsiktig satsning som jag ser mycket positivt på. Bytet av leverantör ger oss stora fördelar i form av ett betydligt bredare produktprogram och kortare leverans-tider. I det nya programmet finns 120 olika pumpmodeller med flöden från några l/h till 420 m3/h (med tryck upp till 72 bar och TS halter upp till 40% eller 1.000.000cP). Genom detta byte får vi tillgång till 20 % fler storlekar per pumpserie och därmed kan vi erbjuda mer optimala lösningar än tidigare för alla applikationer.

Det är glädjande att vi genom denna åtgärd fortsätter att utöka vårt kunderbjudande av lösningar för vätskehantering.

Med vänlig hälsning,
Karl Sohlberg
Sverigechef för ITT Water & Wastewater AB

Magnus Spens
Segmentschef Reningsverk
ITT Water & Wastewater Sverige
magnus.spens@itt.com
www.itt.se

Hur kan ITT Water & Wastewater hjälpa dig?
ITT Water & Wastewater kan erbjuda integrerade lösningar för hantering av flytande medier. Vi är världsledande på området transport och hantering av avloppsvatten, och tillhandahåller ett komplett sortiment av pumpar för renvatten, avloppsvatten och dränering för bygg och gruv, enheter för primär och sekundär biologisk rening. ITT Water & Wastewater har sitt huvudkontor i Sverige och bedriver verksamhet i 140 av världens länder. Vi har egna produktionsanläggningar i Europa, Kina, Nordamerika och Sydamerika. Företaget är helägt av ITT Corporation, med huvudkontor i White Plains, New York, som tillhandahåller avancerade tekniska produkter och tjänster.

• pumpar
  • leverantörer