Kaching förstärker med ny nyckelrekrytering

Stockholm, 10 mars 2020.
Kaching rekryterar Siri Kiessling, som ny Chief Commercial Officer (CCO) från Bambora. Siri kommer senast från Bambora där hon varit ansvarig för Strategi och Head of Partner Sales. Siri Kiessling kommer ta ett övergripande ansvar för Kachings kommersiella strategi och leda expansionen till nya marknader.

”Hennes strategiska, organisatoriska och kommersiella färdigheter komma spela en viktig roll för att vi ska kunna maximera det momentum som bolaget har just nu”, säger vd Mathias Plank.

I rollen som CCO kommer Siri ansvara för Kachings kommersialiserings-strategi, med fokus på att utveckla infrastruktur och organisation för att kunna accelerera Kachings tillväxt och öka lönsamheten. Som CCO kommer Siri även ansvara för strategi och utförande när det kommer till etableringen på nya geografiska marknader och nya marknadsvertikaler.

“Det känns fantastiskt kul att vara ombord på Kaching! Kaching är i ett spännande skede, både utifrån ett kommersiellt och organisatoriskt perspektiv och det känns som att vi just nu har alla pusselbitar på plats för att ta detta till nästa nivå”, säger Siri Kiessling.

Enligt Kachings vd och grundare, Mathias Plank, är rekryteringen av en ny CCO ett avgörande tillskott för Kachings fortsatta utveckling. Genom lanseringen av Kaching Express, som skedde i början av mars, har bolaget nu breddat sitt utbud med en produkt specifikt utvecklad för små och medelstora handlare - ett segment där Kaching förväntar sig en snabb tillväxt och ett stort inflöde av nya kunder.

”I och med lanseringen av Kaching Express går vi in ett helt nytt segment där vi ser en enorm potential. Samtidigt ser vi en fortsatt stor potential bland de större aktörerna inom detaljhandeln, vilket varit vårt traditionella fokusområde. Med tanke på detta känns Siri som ett viktigt tillskott för att vi ska kunna fortsätta växa. Hennes strategiska, organisatoriska och kommersiella färdigheter komma spela en viktig roll för att vi ska kunna maximera det momentum som bolaget har just nu”, säger Mathias Plank.