Spa för barn på Yasuragi Hasseludden.

I sommar är det femte året i rad som Yasuragi Hasseludden öppnar sina dörrar även för barnen.

YASURAGI KIDS ÄR en helt unik upplevelse för hela familjen. Mest populärt är det japanska badet. Även de yngre älskar att njuta av källorna både inomhus och utomhus.
På altanerna finns solstolar där man kan vila och njuta av den frukt som bjuds från buffén. Under Yasuragi Kids är det lugn och ro för hela familjen som gäller, men det betyder inte att allt är tyst och stilla hela tiden. Under perioden erbjuds en rad spännande aktiviteter som ger mer energi och fokus. Här kan alla åldrar delta i kampkonsterna Kendo och Aikido eller skratta tills de kiknar under skrattyogan. En sagostund i form av en klangresa med tibetanska klangskålar är en av de mer lugna aktiviteterna.

UNIKT FÖR YASURAGI Kids är de barnanpassade behandlingarna för alla mellan 8 och 15 år. Pröva t ex klangmassage, shiatsu eller ett fotbad.
Naturligtvis finns det möjligheter för de vuxna att ha en stund
för sig själva. Yasuragi erbjuder en mängd behandlingar och under Yasuragi Kids finns även aktiviteter som är förbehållna alla över 16 år.

KÖKET SERVERAR SPÄNNANDE men barnvänlig mat med smaker från Japan. Lunchen kan njutas på altanen med utsikt över fjärden. Under hela vistelsen bär både barn och vuxna en yukata, japansk bomullsrock, som de sedan får ta med sig hem som minne.
De japanska tecknen på yukatan betyder lycka och glädje och det är just vad Yasuragi Kids handlar om.

Yasuragi Hasseludden är ett japanskt spa beläget 20 minuter från Stockholms innerstad. Vanligtvis har man en åldersgräns på 16 år, men under sommarmånaderna tar man tillfället i akt att erbjuda
även de yngre en möjlighet till avkoppling och äventyr.
Läs mer om priser, fullständigt utbud och aktivitetsprogram på www.yasuragi.se

Fakta Yasuragi Hasseludden: Yasuragi Hasseludden erbjuder japanskt bad med tvagning och varma källor både utomhus och inomhus, avslappnande massage och behandlingar samt energigivande aktiviteter. Där finns 162 hotellrum och sviter i japansk stil, trettio möteslokaler samt två restauranger där japansk och modern svensk mat serveras.
Anläggningen omsätter 145 Mkr och drivs av Choice Hotels Scandinavia AS.

För mer information kontakta Kersti Olophsdotter, projektledare,
tel 08-747 62 93, 070-448 57 42, kersti.olophsdotter@yasuragi.se