Yasuragi får pris i Condé Nast Johansens Awards for Excellence 2019

Det japanska spahotellet Yasuragi i Nacka, 20 minuter från Stockholm city har mottagit ännu en prestigefylld utmärkelse. Yasuragi är utnämnd till Best Destination Spa in Europe & Mediterranean i Condé Nast Johansens Awards for Excellence.

Priset är skapat för att erkänna, belöna och fira de mest framstående hotellen bland de som Condé Nast Johansens rekommenderar. Awards for Excellence är ett pålitligt kvalitetsmärke som spelar stor roll för val av destination hos såväl konsumenter som resebranschen.

Närvarande från Yasuragi under prisceremonin på The May Fair Hotel i London, var Sabine Kunz, Behandlingschef samt Calle Strandh, Bad- och aktivitetschef.

-Det här är ett pris som vi är oerhört stolta över. Att vi vinner i just denna kategori, Best Destination Spa, är viktigt för oss. Vi är och vill kommunicera att Yasuragi inte är vilket spahotell som helst, vi är en destination i sig själv. Hit kommer man för att lämna vardagen för ett tag, uppleva en annan värld och genom den återhämtning vi erbjuder sedan kunna åka hem med förnyad kraft. Ett stort tack till våra gäster som har röstat fram oss i hård konkurrens med andra fantastiska spahotell kommenterar Sunniva Fallan Röd, Vd på Yasuragi.

Tidigare i år har Yasuragi fått flera internationella utmärkelser. Senast med hela fyra utmärkelser i Haute Grandeur

Global Spa Awards, där Yasuragi ärades med pris för: Best Spa Design in Sweden, Best Resort Spa in Sweden, Best Hotel Spa in Sweden, Best Spa Manager in Sweden. Tidigare i år fick Yasuragi även ta emot pris i World Luxury Spa Awards, då i kategorierna Best Resort Spa in Europe samt Best Destination Spa in Sweden.

Yasuragi är en helhetsupplevelse i japansk anda skapad för att människor ska kunna koppla av, få inspiration och ny energi. Den nya japanska onsenanläggningen är skapad av den svenska arkitektfirman DAP. Efter en omfattande studieresa till olika japanska onsen är resultatet en asymmetrisk version av en japansk kejserlig innergård. Mat är en viktig del av vistelsen på Yasuragi, i de tre restaurangerna serveras hälsosam och hållbar mat med influenser från de japanska köken. Här kan du välja mellan Teppanyaki, à la carte och den veganska Saishoku.