Yasuragi Hasseludden är årets mötesanläggning.

2008 var Yasuragi Hasseludden Blick-kundernas favorit och tilldelas därför utmärkelsen Årets Blickanläggning. De positiva omdömen omYasuragi som Blick Möteskonsult fått in har varit många och samstämmiga.

Baserat på de utvärderingar som Blick Möteskonsult löpande hämtar in från sina kunder utnämns i början av varje år Årets Blickanläggning. Den här gången stod det klart att Yasuragi Hasseludden varit Blick-kundernas klara favorit under året. Med höga helhetsomdömen på alla områden var det ingen tvekan om vem vinnaren skulle bli. En av kommentarerna är representativ för vad många uttyckt: "Yasuragi Hasseludden är helt enkelt det bästa ställe vi varit på!"

Yasuragi Hasseludden är en mötesanläggning i japaninpspirerad stil.
Här finns förutom avkopplingen i det japanska badet, även 32 olika mötesrum för såväl små grupper som stora events på upp till 400 personer.
Två unika restauranger, varav en Teppanyaki samt ett eget Kaiten-zushi band. Sommartid ordnas med fördel aktiviteter ute i den japanska trädgården eller på den 500 kvm stora altanen med utsikt över Höggarnsfjärden.

Ett diplom överlämnades i dag till Yasuragi Hasseluddens vd Lars Sandberg. - Vi är väldigt glada att få ta ta emot utmärkelsen som Årets Blickanläggning. Att våra gäster är nöjda är ju det vi strävar efter i allt vi gör. Det känns extra roligt att få ett så konkret bevis på att vi faktiskt lyckas i vår strävan, säger Lars.

Med vid överlämnandet var även Elisabeth Björkman, kundansvarig på Choice Hotels Sweden. - Det är fantastiskt roligt att en av våra anläggningar inom Choice Hotels har fått denna utmärkelse i år. Yasuragi är en helt unik anläggning och det är roligt att se att de får sådant fint betyg av kunderna säger Elisabeth.

Blick Möteskonsult hjälper företag med allt som krävs för att skapa bra möten. Dit hör att hitta rätt plats till varje enskilt möte. Beroende på vad det är för möte som ska hållas krävs ofta olika saker av platsen man ska vara på. Det handlar om lokaler och teknik men också mycket om mjuka värden som service, mat och omgivning.Vad som passar vid vilket tillfälle och vilken grupp är sådant som Blick kan. Årets Blickanläggning har delats ut sedan 2001.

Läs mer om årets mötesanläggning på www.yasuragi.se

• teppanyaki; japansk mat
  • japan
  • möten