Yasuragi korat till Skandinaviens bästa Spa

Besökarna på Nordens största hemsida för jämförelser av resor, reseguiden.se har röstat fram det japanska spahotellet Yasuragi Hasseludden som sin favorit.

reseguiden.se anordnade tillsammans med sin norska motsvarighet orbville.no en omröstning om vilket som anses vara Skandinaviens bästa Spa. I den så kallade Spa-kampen tävlade 14 nominerade spaanläggningar från Sverige, Norge och Danmark. Yasuragi Hasseludden vann kampen.

Yasuragi Hasseludden är beläget bara 20 minuter från Stockholms innerstad, med vacker utsikt över Höggarnsfjärden. Yasuragi har 163 hotellrum, japanskt spa och mötesanläggning. I spadelen finner du ett riktigt japanskt bad med varma källor inne och utomhus i naturen. Här kan du välja mellan över 40 olika behandlingar och pröva på en mängd olika aktiviteter som zenmeditation, seitai och kampkonster.

På Yasuragi är allt inspirerat av den japanska estetiken. Här kan du verkligen släppa dina vardagliga bekymmer och komma till ro. Yasuragi betyder just, inre ro och harmoni. Under hela vistelsen går man som gäst omkring i en så kallad yukata, en japansk bomullsrock. Detta bidrar till att ytterligare sänka takten både fysiskt och mentalt. Restaurangerna på Yasuragi erbjuder också de en liten bit av Japan. I restaurang Teppanyaki sitter du framför ett stekbord och ser på när kocken tillagar maten framför dig. Här finns även ett Kaiten-zushi band, där sushin tillagas a la minute och du väljer själv vilka bitar du vill ha från det löpande bandet. Restaurang Tokyo har en lite mer stillsam atmosfär där menyn innehåller det bästa av japansk och svensk matlagningstradition.

– Det glädjer oss att besökarna på Nordens största jämförelsesajt för resor utsett Yasuragi Hasseludden till Skandinaviens bästa Spa. Detta visar att vårt japaninspirerade koncept med tonvikt på inre ro och harmoni är omtyckt även utanför Sveriges gränser, kommenterar Lars Sandberg, Vd på Yasuragi Hasseludden.

• hasseludden spa
  • spa och yasuragi
  • spaupplevelse
  • presentkort
  • spaanläggning
  • spahotell
  • sveriges bästa spa
  • skandinavien bästa spa
  • kampkonst
  • japan
  • meditation
  • sushi
  • bad
  • massage

Fakta Yasuragi Hasseludden
Yasuragi erbjuder japanskt bad med tvagning och heta källor ute såväl som inne, avslappnande massage och behandlingar samt energigivande behandlingar. Här finns 163 hotellrum och sviter i japansk stil, 25 möteslokaler samt två restauranger där japansk och modern svensk mat serveras. Anläggningen omsätter ca 140 Mkr och drivs av Choice Hotels Scandinavia AS. Yasuragi ligger i ett naturskönt område bara 20 minuter från Stockholms innerstad. Byggnaden är ritad av den japanske arkitekten Yoji Kasajima.

Fakta reseguiden.se
reseguiden.se är Nordens ledande jämförelsesajt för att hitta och boka resor. De har över 800 000 besök per månad. Ett 70-tal av Sveriges största dagstidningar och nyhetssajter använder reseguiden.se för att ge sina besökare neutral och uppdaterad produktinformation.