Yepstr och Colivia i barnvakts-samarbete

Yepstr, plattformen med flest barnvakter i Sverige, har inlett ett samarbete med vård-appen Colivia. All sjukvårdspersonal som jobbar för Colivia kommer att erbjudas gratis barnvaktshjälp om det behövs. Yepstr står för de 2 första timmarna, Colivia står för all övrig tid.

Under normala omständigheter är det viktigt att sjuksköterskor, läkare och annan vårdpersonal kan jobba så mycket som de kan. Under de extrema förhållanden som just nu råder på grund av Covid-19, är det av avgörande betydelse för hela samhället. Och oavsett om förskolor och grundskolor stänger så kommer trycket på sjukvården att vara extremt under lång tid framöver

Modou George är försäljningschef på Colivia:
- Det är väldigt viktigt att vår personal är på jobbet. Och det är därför vi står för kostnaden om vår personal behöver barnvakt för att kunna vara på jobbet. Att vi dessutom skapar jobb för ungdomar 15-21 år är en bonus som ger en bra känsla i magen.

Via Yepstr-appen kan Colivias personal hitta och boka in barnvakten eller läxhjälpen. De två första timmarna står Yepstr för, all annan tid står Colivia för.

-Vi gör detta helt utan vinstmarginal, säger Jacob Rudbäck, vd på Yepstr. Om inte Colivias personal, och all annan vårdpersonal, är på jobbet kommer vi hamna i en akut kris. En kris vi kanske aldrig tidigare upplevt i Sverige. Därför känns det extra bra att få till det här samarbetet.

Samarbetet i korthet:

• Yepstr ger alla Colivia-konsulter gratis Plus-medlemskap i ett år
  • Yepstr åtar sig att täcka kostnaden för de två första timmarna för Colivia-konsulter som använder Yepstr.
  • Colivia täcker kostnaden för övriga timmar deras konsulter använder på Yepstr för barnpassning och läxhjälp.
  • Bruttolönen till barnvakterna kommer att vara 120kr/h.

För mer information, kontakta:
Head of PR, Yepstr
max@yepstr.com
0708-24 21 050704-82 74 59

Modou George
Försäljningschef Colivia
modou.george@colivia.se

Om Colivia
Colivia vill ge vårdpersonal en möjlighet att skapa ett arbetsliv som håller hela livet. Vi tror på transparens, enkelhet och mänsklighet. Colivia arbetar stenhårt för att hitta smarta och digitala lösningar inom vårdbemanning. På så sätt går mindre resurser till administration och mer resurser kan läggas på den faktiska vården. Bolaget grundades 2016 och har idag över 1500 registrerade läkare och sjuksköterskor, samt över 800 aktiva uppdrag.
www.colivia.se

• delningsekonomin

• Stockholm

Yepstr är plattformen för typiska ungdomsjobb såsom barnvakt, läxhjälp, hundpassning eller trädgårdsarbete. Bokning och betalning sker i Yepstr-appen, 100% av timlönen går oavkortat till ungdomarna och försäkring ingår gratis. Yepstr är ett svenskt företag, grundat 2015, och har idag över 70 000 användare.

Läs mer på www.yepstr.com