Vagnparkssök hittar alla bilar på alla företag

Idag lanseras Vagnparkssök – ett webbaserat, lättarbetat analys- och prospekteringsverktyg som ger både överskådlig och detaljerad information om företags vagnparker.

- Vi har utvecklat Vagnparkssök för att möta behovet av ett användarvänligt men ändå avancerat sökverktyg för marknaden för företagsbilar, säger Ronny Svensson, vd på Ynnor AB, som har utvecklat Vagnparkssök.

Allt från bilarnas registreringsnummer, märke och modell till vem som finansierar bilen, förre ägaren och eventuellt körförbud. Den lättillängliga och breda informationen gör Vagnparkssök till ett utmärkt prospekteringsverktyg för både bilhandeln och leverantörerna till marknaden för företagsbilar.

Här kan återförsäljare av företagsbilar analysera sin marknad för att öka försäljningen, liksom handlare som agerar på andrahandsmarknaden för företagsbilar och leverantörer till företagsmarknaden. Dessutom är Vagnparkssök ett bra benchmark-verktyg för att hålla koll på bilinnehavet hos konkurrenter och kollegor.

- Vagnparkssök är en prenumerationstjänst där du kan söka på obegränsat antal företag, och vi vet att behovet är stort av ett lättarbetat webbverktyg för tjänstebilsmarknaden, säger Ronny Svensson, vd på Ynnor, som har levererat konsulttjänster, webbverktyg och redaktionella produkter åt marknaden för företagsbilar i snart 25 år.

Med den enkla och tydliga navigeringen i Vagnparkssök går det lätt att börja söka på antingen företagsnamn eller organisationsnummer, en enskild bil, ett geografiskt område och/eller vagnparkens storlek. Därifrån får man både en överblick över aktuella företags vagnpark och detaljerad information om de enskilda bilarna.

Sökresultatet laddas ner i Excel, för att användaren själv ska kunna bearbeta och sortera informationen om det sökta företagets bilar.

Vagnparkssök - Enklare kan det inte bli:

1. Gör en sökning bland alla företagsägda bilar på alla bolag i hela Sverige.

2. Granska på skärmen för att snabbt och enkelt få överblick över och insyn i valt företags vagnpark.

3. Ladda sedan ner den valda informationen som Excel-dokument för egen bearbetning och analys av företaget.

Vagnparkssök innehåller uppgifter från Ynnors bildatabas Autonet och Transportstyrelsens Vägtrafikregister.

Vagnparkssök visar det aktuella fordonsbeståndet vid senaste månadsskiftet.

I Vagnparkssök ingår alla besiktningspliktiga fordon som ett företag äger eller brukar, via finansiell leasing. Filtreringsfunktionen gör det möjligt att välja enbart personbilar.

Vagnparkssök innehåller också somliga men inte alla operationellt leasade fordon, beroende på leasegivarens registreringsuppgifter.