Recruitech-företaget Yobber är ny partner till Dagligvarugalan

Yobber instiftar priset ”Årets arbetsgivare” på Dagligvarugalan

Recruitech-företaget Yobber är ny partner till Dagligvarugalan som arrangeras av tidningen Fri Köpenskap. Nytt för i år är att man har instiftat det nya priset Årets arbetsgivare som delas ut av Yobber i anslutning till den stora branschgalan.

– Dagligvaruhandeln och dess aktörer är ett prioriterat område för oss. Vi följer våra kunders rekryteringar på nära håll och vet att de butiker som lyckas skapa bra förutsättningar för sina medarbetare också får en välmående personal, vilket resulterar i en bättre lönsamhet. Tillsammans med Fri Köpenskap vill vi premiera de arbetsplatser inom dagligvaruhandeln som utmärker sig och gör det lilla extra för sina medarbetare. De har gjort ett sjuhelsikes bra jobb och med priset vill vi inspirera andra att göra samma medarbetarsatsningar, säger Peter Paunovic, vd för Yobber.

I den namnkunniga juryn för den nya kategorin ingår bland andra Handelsprofessorn Sara Rosengren och Anna Carlsson som ligger bakom HR Digitaliseringspodden. Priset delas ut i anslutning till ett branschseminarium som genomförs den 8 oktober 2020, samma dag som Dagligvarugalan går av stapeln i Stadshuset i Stockholm.

– Utan rätt personal och rätt fokus på personalen är branschen ingenting. Det här är ett område som förtjänar att bli uppmärksammat och som arbetsgivarna kommer att behöva framhäva allt mer för att attrahera medarbetare. För oss på Fri Köpenskap är detta också en chans att bygga ut ett redan uppskattat event till en ännu mer innehållsrik branschdag, säger tidningens chefredaktör Mona Johansson.

Fakta om priset ”Årets Arbetsgivare”:

Årets arbetsgivare premierar en arbetsplats inom dagligvaruhandeln som skapat ett hållbart arbetsliv för sina anställda och som ser medarbetarna som nyckeln till framgången. Arbetsgivaren ska ha utmärkt sig genom att aktivt jobba för ett bra arbetsklimat, satsningar i form av kompetenslyft för medarbetarna samt proaktiv personalförsörjning.

Kriterier:

• Arbetsgivaren ser och uppmärksammar medarbetarnas betydelse för företagets framgång
  • Arbetsgivaren ska ha vidtagit åtgärder för att kontinuerligt utveckla medarbetarna
  • Arbetsgivaren prioriterar jämställdhet och mångfald högt och ser det som självklara delar av verksamheten