Adam Tensta - gratis till alla med mobiltelefon!

Adam Tensta - Gratis för alla med mobiltelefon!

Yoursongs, som utsetts till ett av Sveriges främsta mobilbolag av Veckans Affärer, ger denna vecka alla sina medlemmar en exklusiv remix av Adam Tenstas nya dunderhit Dope Boy signerad Al Azif Feat. Eboi.

Genom SMS erbjuder Yoursongs privatpersoner full koll på vad som händer i musikvärlden, vilken artist som spelar var och när, vem som släpper ny skiva varje vecka och vem som samarbetar med vem.

Adam Tensta är en stor artist på en ungt, mindre skivbolag som har ett nytt sätt att tänka kring affärsmodeller och marknadsföring - precis som Yoursongs.

- Vi känner att denna låt manifesterar mycket av det Adam står för säger Babak Azarmi på Adams skivbolag RMH Entertainment. Adam ligger i framkant av HipHopens utveckling och därför delar vi gärna med oss till Yoursongs som ligger i framkant när det gäller musikdistribution. Det finns ju ingen större mobil kanal idag som är tillräckligt Up to date och vet vad dom sysslar med. Och ytterligare ett värde är att det är gratis, det är ett perfekt sätt för oss att marknadsföra Adam direkt till fansen. De får vår nya låt, vi får respons och gillar lyssnarna musiken kommer dom förhoppningsvis på konserter, avslutar Babak Azarmi från RMH Entertainment.

Musiken som distribueras är noga utvald av Yoursongs musikredaktion. Musiken kan vara topp30, Indie eller kanske en utländsk snackis som ännu inte har lanserats i Sverige.

- Vi har fått många förfrågningar från våra medlemmar om Adam Tenstas musik och är därför riktigt glada för denna release direkt till våra medlemmar, säger musikredaktör Staffan Celmins. Dessutom har vi lyckats göra ett kort videoklipp med Adam där han kort förklarar innebörden i låtens text som vi visar på en rad olika sajter, budskapet i Dopeboy ligger helt i linje med Yoursongs säger musikredaktör Staffan Celmins.

För mer information om Yoursongs.se kontakta:
Arwind Malhotra, VD Yoursongs.se,
0703-97 66 59, email arwind.malhotra@yoursongs.se

Yoursongs, som lanserades 2006, är en mobil musiktjänst där medlemmarna får handplockad musik gratis direkt till mobilen. Idag har Yoursongs drygt 57.000 aktiva medlemmar. Tjänsten är annonsfinansierad och Yoursongs har samdistributionsavtal med Telia, Tele2 och Telenor. För att få ta del av musiken så måste privatoersoner vara medlem i Yoursongs. Man blir medlem genom att registrera sig på http://www.yoursongs.se eller genom att skicka ett SMS med texten YS till 72456. Medlemskapet är helt kostnadsfritt och man förbinder sig inte till något köp. Man kan när som helst säga upp medlemskapet. Yoursongs Europe AB är ett portföljbolag till Firm Factory Network AB

• Musik