Nyhet -

Säljarnas bjuder in till frukostseminarium - Bästa säljresultat med smart retorik med Jennie Wannfors

I januari och februari bjuder Säljarnas in till fyra frukostseminarier på temat ”Bästa säljresultat med smart retorik”, tillsammans med föreläsaren Jennie Wannfors. Seminarierna erbjuds i Malmö, Göteborg, Umeå och Stockholm.

Hur kan jag förbereda mig och min presentation så jag är beredd även om kundmötet plötsligt får ändrade förutsättningar? Hur kan jag parera min talarångest och ge en närvarande och säljande presentation trots bultande hjärta och tunghäfta? Och hur kan jag med mitt kroppsspråk förbättra möjligheterna till affär med kunden?

Som säljare är din uppgift att skapa ändamålsenlig kommunikation för att hjälpa kunden se vilka problem du löser. Om ditt kroppsspråk eller dina presentationsfärdigheter tynger ditt budskap och säger något annat än vad du avsåg, riskerar du kundens förtroende och kan tappa affärer i onödan. När du använder retorikens möjligheter för att förbättra relationen med dina kunder är det lättare att möta och tillgodose deras behov, oavsett om det handlar om trovärdighet, fakta eller känslor.

Det här frukostseminariet ger dig verktyg att smart och tidsbesparande förbereda varje presentation som om du skulle träffa ledningsgruppen, att se nervositet för vad den egentligen är och hantera din roll i presentationen med kroppsspråklig och verbal elegans. Du utvecklar din säljretorik och går därifrån inspirerad, engagerad och med nya idéer.

Jennie Wannfors är en kreativ, strukturerad och innovativ föreläsare och workshopledare som med 13 års erfarenhet guidar dig till smart användning av retorikens verktyg. Hon har hjälpt över 2500 personer att få självförtroende i talarsituationen, och hennes kunder inkluderar bl a Fortum, Berghs school of communications och Peak Performance. Hon driver sedan 2003 bolaget Tala Tydligt och har också tagit fram övningskort i presentationsteknik som går att köpa på bl a bokus.com.

-Det finns ingen kunskap som utvecklar människor så mycket på så kort tid som retorik, säger Jennie Wannfors.

Datum och plats

31/1 - Malmö, Clarion Collection Hotel Temperance - Läs mer och anmäl dig