​Älskad hudvård bakom succélansering! Nya Sérum Végétal i varannan leverans från Yves Rocher

Vartannat paket som lämnar Yves Rocher innehåller en Sérum Végétal, med den unika ingrediensen Isört

Mottagandet överträffar alla förväntningar! I vartannat paket som lämnar Yves Rocher Norden finns den nya hudvårdsserien Sérum Végétal med. Det gör lanseringen av den banbrytande produkten till en av Yves Rochers starkaste i Norden hittills.

Hudvårdsserien Sérum Végétal lanserades första gången 1997 och har i alla år varit en av Yves Rochers mest älskade produkter. 2015 presenterades nästa generation av hudens bästa vän efter sex års forskning med fokus på växternas otroliga krafter. Sérum Végétal erbjuder numera ”optimal assimilation” mellan växtextrakt och hud för att skapa maximalt effektiv hudvård. Genom att utvinna aktiva molekyler ur växten isört har forskare utvunnit ett extrakt med oöverträffad förmåga att göra nytta för huden. Den vegetabiliska ingrediensen assimileras optimalt, dvs den absorberas av huden, går in i cellerna och påverkar cellernas metabolism. Ingredienserna stimulerar cellers förmåga att bromsa åldersprocessen och reducera rynkor. Och användarna har tagit nyheten till sina hjärtan.

Vi är överväldigade av gensvaret och får massor av beröm för vårt sätt att skapa hudvård som människor älskar och gör till en del av både vardag och fest. Bakom lanseringen står en enorm kraftsamling med fokus på att överföra växtrikets kraft till människans hud. Att döma av våra kunders kärlek till nya Sérum Végétal har vi skapat en väldigt uppskattad produktlansering, säger Sara Bertram, marknadschef Yves Rocher.

Hudvårdsserien Sérum Végétal består av Wrinkles & Radiance, Winkles & Firmness och Wrinkles & Lifting. Yves Rocher erbjuder kvinnor över hela världen skönhet från växtriket. Med egen forskning, egna odlingar och produktutveckling strävar Yves Rocher efter att alltid ligga i branschens absoluta framkant.

• hudvård