Pressmeddelande -

​Favorit i repris! Yves Rocher tog hem ÅRETS HERRPRODUKT även i Danish Beauty Award 2015

Efter förstaplatsen i Swedish Beauty & Cosmetics Awards för ansiktscrèmen Homme Energy Anti-Aging Face Care vann den uppskattade produkten även förstapris i Danish Beauty Award vid den prestigefyllda galan den 29 april i Köpenhamn.

De nominerade produkterna var Elixir 7.9 – Luminosity Reactivator samt Homme Energy – Anti-Aging Face Care. Och det blev Homme Energy som gick hela vägen till segern.

- Det är första gången vi vinner ett förstapris i den danska tävlingen och vi är utom oss av ren och skär glädje. Det är en milstolpe för vårt varumärke i Danmark och en rejäl energi-booster för oss och våra kunder, säger Sara Bertram, marknadschef Yves Rocher

Den vinnande herrprodukten var därmed nominerad i årets branschtävlingar i Sverige, Norge och Danmark.

Den danska juryns motivering lyder:

”Nogen gange er det det ligetil, der virker mest overbevisende, og som derfor vinder vores hjerter. Selvom mænd shopper stadig mere Beauty er det fortsat krydret med en god portion mistro og tilbageholdenhed. Mænd søger det enkle og det sikre. Ikke mindst det, der ikke føles som hverken et konceptuelt eller produktmæssigt overgreb. Homme Energy Anti-Aging face Care fra Yves Rocher rammer plet. Et bundsolidt og gedigent værk. Den helt rigtige vinder af Årets Herreprodukt.”

Danish Beauty Award är kosmetikbranschens stora årliga pris till årets bästa skönhetsprodukter i Danmark. Priserna ges till konsumentprodukter samt professionella produkter som används av kosmetologer och frisörer. Sammanlagt 30 kategorier med produkter för både kvinnor och män.

För mer information kontakta:

Sara Bertram Presskontakt Yves Rocher. 042 – 17 96 46. Sara.bertram@yves-rocher.se