​Yves Rocher blir programsponsor till TV4:s nya mode- och skönhetsprogram ”Min Stil”

Yves Rocher programsponsrar modeprogrammet Min Stil i TV4

Det franska skönhetsföretaget Yves Rocher programsponsrar TV4:s nya mode- och skönhetsprogram "Min Stil". Programmet sänds på söndagar inom ramen för Nyhetsmorgon och leds av sångerskan och modeexperten Emilia de Poret.

Satsningen följer nära efter Yves Rochers sponsorskap av Sjuans She’s got the look som hade premiär hösten 2014. Nu väljer Yves Rocher att programsponsra TV4:s nya modeprogram som sänds under åtta söndagsförmiddagar, inom ramen för Nyhetsmorgon. I programmet kommer programledaren Emelie de Poret att ta med tittaren in bakom kulisserna på modevärlden, bjuda på möten med modevärldens ikoner och samtidigt ge vardagstips om mode och skönhet. Det blir besök på de stora, internationella modeveckorna och tittarna får möta världskända stylister och bloggare. Satsningen på att bli programsponsor följer Yves Rochers satsning på att synliggöra skönhet från växtriket för fler människor i Sverige.

Yves Rocher erbjuder skönhet från växtriket, för alla! Till fest och till vardagen och till kvinnor som bryr sig om både utsidan och insidan. Att synliggöra oss tillsammans med ett spännande, nytt programformat, som vi räknar med blir en succé, gör oss tillgängliga för allt fler kvinnor i Sverige. Framöver ser jag ännu mer fram emot en söndagsmorgnar och ännu ett inspirerande program från TV4, säger Sara Bertram, marknadschef Yves Rocher Norden.

Programmet Min Stil sänds i TV4:s Nyhetsmorgon under 8 söndagar med start 19 april, 09.45.

YVES ROCHER Skönhet från växtriket sedan 1959www.yves-rocher.se

Yves Rocher är Frankrikes största varumärke inom skönhet och kosmetik och en av världens största leverantörer av skönhet från växtriket. Yves Rocher grundades 1959 i den franska byn La Gacilly, av herr Yves Rocher. Där odlar man fortsatt, med ekologiska metoder, ingredienser till produkterna i ett eget växtrike på 55 hektar. Yves Rocher cirka 700 produkter används av mer än 30 miljoner kvinnor i över 80 länder. Verksamheten i Yves Rocher Nordic leds från huvudkontoret i Helsingborg och produkterna erbjuds via postorder, webb och ett 20-tal butiker.