Yves Rocher nominerade för Damparfym och Mascara i Swedish Beauty & Cosmetics Awards

Nominerade från Yves Rocher: Moment de Bonheur L'Eau de Toilette och Couleurs Nature Mascara Volume Elixir

Kosmetikföretaget Yves Rocher har blivit nominerad i två kategorier i Sveriges största och mest prestigefyllda branschtävling inom skönhet och kosmetik, Swedish Beauty & Cosmetics Awards 2015. Efter 2014 års vinst i kategorin Årets Herrdoft har Yves Rocher i år nominerats inom kategorierna Damdoft och Mascara. Vinnarna tillkännages den 16 april.

2014 fick Yves Rocher utmärkelsen ”Årets Herrdoft” för Ambre Noir EdT, i kategorin bästa herrdoft under 500 kronor.

Inför prisutdelningen den 16e april är Yves Rocher nominerade i två prestigefyllda kategorier. Årets Damdoft under 500 kronor och Årets Mascara under 180 kronor. Det är damdoften Moment de Bonheur L'Eau de Toilette och mascaran Couleurs Nature Mascara Volume Elixir som vunnit juryns intresse.

Vi är väldigt stolta över att ha blivit nominerade i hård konkurrens med många andra fina damparfymer och populära mascaror. Vi är dessutom extra glada just för att vi jobbar med de bästa parfymörerna i världen och får med nomineringen ett kvitto på styrkan i detta, säger Sara Bertram, PR-chef Yves Rocher.

Varje år i april följer hela skönhetsbranschen de svenska nomineringarna av det senaste årets produkter. Den 16 april arrangeras Swedish Beauty & Cosmetics Awards av branschorganisationen Kemisk-Tekniska Leverantörförbundet. Juryn består av branschkunniga jurymedlemmar som arbetar inom skönhetsbranschen.

Sara Bertram Presskontakt Yves Rocher. 042 – 17 96 46. Sara.bertram@yves-rocher.se