Zenergy AB får order från Norsk Offshore industri

Zenergy AB har tecknat en första order med ett Norskt offshore företag i Stavanger. Ordern omfattar leverans till en av plattformarna i Nordsjön. Högsta brandsäkerhet, fuktokänslighet och formstabilitet gör att Zenergy´s moduler är speciellt väl lämpade för offshore industrin i Nordsjön.Såväl till sjöss som till land.

Zenergy AB har på kort tid fått offertförfrågningar från Norsk offshore industri till ett värde av 50 MNOK.

Stavanger har sedan tidigt 1970-tal varit både Norge och hela Nordens procentuellt snabbast växande stad. Orsaken är att staden blivit bas för Norges oljeproduktion i Nordsjön. Statoil, Nordens största företag, har sitt huvudkontor i Stavanger. Efterfrågan på flexibla bostadslösningar är som följd av stadens snabba tillväxttakt enorm.

• Miljö, energi

Zenergy AB är ett svenskt företag som utvecklat ett helt igenom fukt och mögelresistent väggsystem för implementering i alla former av bostäder. Såväl permanenta som tillfälliga. Systemet är testat på SP i Borås och implementeras i bygg- och kontorsbodar för leverans till bland andra SKANSKA och Lambertsson Sverige AB(PEAB gruppen). En speciell lågenergi bod har tagits fram. Tester från SP i Borås visar överlägsna energireducerande egenskaper jämfört med andra tillverkare. Modulsegmentet breddas nu mot studentbostäder där färdiga konstruktioner finns för beställning.

För mer information vänligen kontakta

Niklas Palmlöf

Olle Magnusson