Ekonomi- och finansdirektör (CFO) rekryterad till Zengun

Som ytterligare ett steg på vägen mot en framtida notering av Zengun så har Anna-Carin Bjelkeby rekryterats till tjänsten som Ekonomi och Finansdirektör (CFO) från FM Mattsson Mora Group AB.

Anna-Carin är i grunden revisor, har bl.a. varit partner på PWC, arbetar sedan 2013 som CFO och kommer med färsk erfarenhet från noteringsarbetet på FM Mattsson Group AB.

”Vi på Zengun AB är mycket glada över att Anna-Carin valt att komma till oss. Det är ett stimulerande men utmanande arbete som står framför oss närmsta åren. Att ha tillgång till den kompetens som Anna-Carin tar med sig känns ovärderligt och vi hälsar henne hjärtligt välkommen till oss” – säger Ulf Jonsson, verkställande direktör, Zengun AB.

Ulf Jonsson, verkställande direktör: +46 (0) 703690101

Zengun är en av de ledande byggentreprenörerna i Stockholm. Företaget driver byggprojekt på uppdrag av välkända aktörer i fastighetsbranschen. Huvudfokus är kommersiella fastigheter, i portföljen finns även bostadsprojekt och projekt inom offentlig sektor. Zengun är en komplett leverantör och samarbetspartner med kundnära arbetssätt som en viktig del i affärsidén. Antalet medarbetare är cirka 200 och intäkten är knappt 2 miljarder kronor per år.