Zenita AB erbjuder ny biometrisk läsare Palm Vein Reader i Sverige

Zenita är ny återförsäljare i Sverige för PCS Systemtechnik GmbH för den nya biometriska läsaren INTUS 1600 PS Palm Vein Reader. Redan under våren installerar Zenita den högteknologiska läsaren hos ett företag i Stockholm.

- Vi ser att den här biometriska läsaren är intressant för framförallt vissa kundsegment och kundbehov. Det går väldigt snabbt att passera med INTUS 1600 PS Palm Vein Reader. Att avläsa venmönster är dessutom betydligt mer bekvämt och har högre säkerhet jämfört med flera andra biometriska metoder, kommenterar Jens Lennen som är vd för Zenita AB.

INTUS 1600 PS Palm Vein Reader består av en sensor och en läsare för passerkontroll. Den används för att autentisera en person för inpassering genom att avläsa mönstret av vener vid handflatan. Med infrarött ljus skapas en bild av venmönstret. Sedan jämförs bilden med den referensinformation som är lagrad och krypterad på ett kort eller i databas.

För att höja säkerhetsnivån ännu ett steg kan läsaren kombineras med RFID-teknik, passerkort eller PIN-kod vid inpassering.

• Säkerhet

• affärsutveckling säkerhet
  • zenita
  • palm vein reader
  • biometrisk läsare
  • biometri
  • passersystem
  • jens lennen

Om Zenita

Zenita är ett av Sveriges äldsta och mest välmeriterade säkerhetsföretag som utmanar den traditionella synen på säkerhet. Med en unik kombination av certifieringar har vi kompetens och teknik i toppklass. Förutom klassiska säkerhetssystem med överfallslarm, inbrottslarm, passersystem, brandlarm, kameraövervakning och integrerade säkerhetssystem erbjuder vi även en rad innovativa tjänster med vårt fullskaliga och totalintegrerade Säkerhetscenter. Några exempel är fjärrövervakning med kamera, fjärrstyrning och kommunikation - i realtid.

Jens Lennen