Zenita SäkerhetsCenter utrustas med hosted video

Zenita SäkerhetsCenter lanserar nu även hosted video integrerat med inbrottslarm och passersystem. Det innebär att Zenita SäkerhetsCenter får en stabil plattform för att erbjuda en rad säkerhetstjänster och lösningar som underlättar för kunden och ökar affärsnyttan med säkerhetssystemen.

- Zenita SäkerhetsCenter ger kunderna ett smart komplement till klassisk säkerhet.Vi ser att det finns stora möjligheter för företag att spara tid och få bättre affärsinformation med hosted video integrerat med inbrottslarm och passersystem, kommenterar Jens Lennen som är vd på Zenita.

Zenitas bemannade SäkerhetsCenter och kundens anläggning är uppkopplade mot samma nätverk. Zenita SäkerhetsCenter säkerställer att kundens bildlagring, kamerautrustning och andra säkerhetssystem alltid är fullt fungerande och i drift. Idag händer det att videomaterial saknas efter en incident pga handhavande eller driftproblem framförallt i inspelningsutrustningen.

- Eftersom Zenita SäkerhetsCenter sköter driftövervakning av kundens utrustning vet vi att anläggningen är fullt fungerande. Därför kan vi hjälpa kunden att öka säkerheten och tryggheten, fortsätter Jens Lennen.

Förutom erforderlig bandbredd erbjuder Zenita också den lagringskapacitet kunden behöver – lokalt hos kund och centralt hos SäkerhetsCenter. Det innebär att kunden inte behöver investera i hårdvara eftersom Zenita tillhandahåller en komplett tjänst med teknisk utrustning, lagring och drift i en skyddad serverpark.

-  Zenita SäkerhetsCenter med hosted video är en molnbaserad tjänst med hög säkerhet. Våra servrar står i tryggt förvar i våra egna lokaler med högsta säkerhetsklassning. Det finns ingen risk för att material lagras på servrar i andra länder utan vi har full kontroll på materialet. Dessutom krypterar vi kommunikationen mellan kundens enheter och Zenita SäkerhetsCenter.

• hosted video
  • kameraövervakning
  • övervakningskamera
  • cctv
  • affärsutveckling säkerhet
  • jens lennen
  • pacom systems
  • passersystem
  • security-as-a service
  • säkerhetscenter
  • zenita
  • zenita säkerhetscenter
  • integrerad säkerhet
  • säkerhetstjänster
  • säkerhetsadministration

Om Zenita

Zenita är ett av Sveriges äldsta och mest välmeriterade säkerhetsföretag som utmanar den traditionella synen på säkerhet. Med en unik kombination av certifieringar har vi kompetens och teknik i toppklass. Förutom klassiska säkerhetssystem med överfallslarm, inbrottslarm, passersystem, brandlarm, kameraövervakning och integrerade säkerhetssystem erbjuder vi även en rad innovativa tjänster med vårt fullskaliga och totalintegrerade SäkerhetsCenter. Några exempel är fjärrövervakning med kamera, fjärrstyrning och kommunikation - i realtid.

Jens Lennen