Zensum erbjuder jämförelse av lånelöfte

I fjol lanserades Zensums förmedlingstjänst av bolån - en tjänst som fick positiv respons av både kunder och partners. Initialt erbjöds jämförelse och omförhandling av kundernas befintliga bolån, men nu tar Zensum nästa naturliga steg och erbjuder möjligheten att ansöka om lånelöfte och nytt bolån.

Genom att ansöka om lånelöfte via Zensum får kunderna möjlighet att jämföra flera erbjudanden från olika långivare. Den som funderar på att köpa bostad får därmed en bra första inblick i hur stort bolån som kan beviljas senare. När du som kund ansöker om lånelöfte genom att gå direkt till olika banker tar varje bank en kreditupplysning, men jämför du lånelöfte via Zensum tas bara en enda kreditupplysning på dig - samtidigt som du får låneförslag från flera olika långivare.

“Det känns fantastiskt kul att vi nu kompletterar vårt bolåneerbjudande med lånelöfte - där våra duktiga bolånehandläggare med fokus på den personliga kontakten och trygg service kommer hjälpa till under hela bolåneprocessen”, säger Zensums Bolånechef Goitom Semere.

De bolånebanker Zensum samarbetar med idag är SBAB, Skandia, Nordax och Bluestep. Genom att använda Zensums jämförelsetjänst kan kunder kostnadsfritt konkurrensutsätta sitt bolån genom att jämföra olika bankers erbjudanden.