SBAB blir ny samarbetspartner till Zensum

Efter Zensums lansering av jämförelsetjänsten för bolån har fler partners anslutit till bankpanelen. Nästa bank att ingå samarbete med Zensum är SBAB.

SBAB:s affärsidé är att med nytänkande och omtanke erbjuda lån och sparande samt andra tjänster för bättre boende och boendeekonomi till framförallt privatpersoner. SBAB har idag 291 000 bolånekunder och Enligt Svenskt Kvalitetsindex årliga undersökning 2021 har de Sveriges nöjdaste privatkunder inom bolån. För SBAB är det viktigt med tydliga villkor och transparens på marknaden och någon komplicerad och tidskrävande förhandling om bolåneräntan finns inte på SBAB. Kundens bolåneränta utgår från listräntan där bostadens belåningsgrad och storleken på lånet avgör hur stort ränteavdrag som görs från listräntan.

"Det känns fantastiskt att SBAB ansluter till Zensums växande panel av banker. Jag ser fram emot att stärka vårt erbjudande med en bank som SBAB, som lägger stort fokus på bolåneaffären", säger Zensums Bolånechef Goitom Semere.

“Sund och ansvarsfull kreditgivning utgör grunden för SBABs verksamhet. Zensums verksamhet och framtida expansion baseras på visionen ‘Inga dåliga lån’ och bygger på att hjälpa vår utvalda kundmålgrupp med jämförelse av bolån och privatlån samt tillhörande försäkring. Sedan starten 2013 har Zensum tagit en tydlig position för att främja ansvarsfull utlåning där ‘Zensumkraven’, som lanserades för snart två år sedan, är en viktig byggsten”, säger Zensums VD Leif Eliasson.

De bolånebanker Zensum samarbetar med idag är Skandia, SBAB, Nordax och Bluestep. Genom att använda sig av Zensums jämförelsetjänst kan kunder kostnadsfritt konkurrensutsätta sitt bolån genom att jämföra olika bankers erbjudanden.