Vinnare av Scandinavian Outdoor Award

Vinnare av Scandinavian Outdoor Award

Taget från Utemagasinet:

ZlideOn är en patenterad lösning som hjälper dig att laga trasiga dragkedjor. En viktig komponent mot ett hållbart användarmönster – att öka livslängden på jackor, ryggsäckar, sovsäckar och skor istället för att köpa nytt.

Motivering från jury: Trasiga dragkedjor är en av de främsta orsakerna till att produkter slängs. Nu erbjuder det svenska företaget ZlideOn ett snabbt sätt att byta ut trasiga dragkedjor. ZlideOn är en innovativ mekanism som gör att den kan klickas på den gamla dragkedjan. Guiden på hemsidan hjälper till att hitta rätt version av dragkedja. “Äntligen har någon hittat en lösning för att enkelt fixa trasiga dragkedjor”, säger en jurymedlem.

Se mer på: https://scandinavianoutdooraward.com

Regioner

ZlideOn är en globalt patenterad produkt som gör det möjligt för kunder att rädda liv på sina trasiga dragkedjor. Med sin patenterade clip-on-lösning, är den gamla dragkedjan lätt att byta ut, och livslängden på den skadade jackan, väskan eller skorna förlängs.

Vi på ZlideOn tror på en hållbar klädindustri och vill hjälpa människor att ta miljömedvetna beslut!

Eva Wilander

Presskontakt CEO 0728-53 80 50 ZlideOn.se

Vi hjälper dig att fixa dragkedjan!

ZlideOn är en globalt patenterad produkt som gör det möjligt att på ett enkelt sätt laga trasiga dragkedjor. Med sin patenterade clip-on-lösning, kan man förlänga livslängden på textilier med trasig dragkedja och därmed fortsätta använda det man behöver och älskar.

Vi på ZlideOn tror på en hållbar klädindustri och vill underlätta för människor att minska sin miljöpåverkan!

ZlideOn
Biblioteksgatan 29