Zone Systems AB förvärvar Sign Master AB

Skyltföretaget Zone Systems AB i Skellefteå förvärvar Sign Master AB i Vadstena.

- Det gläder mig att vi som tidigare konkurrenter har hittat en gemensam väg framåt. Sign Masters effektiva produktionsanläggning tillsammans med Zone Systems säljorganisation och utvecklingsavdelning gör oss till en av Sveriges starkaste leverantörer av storbildsskylt för inom- och utomhusbruk, säger Johan Järnholt, ägare och säljare av Sign Master AB.

Satsning inom storbildsskylt

Sign Master AB blir det första svenska dotterbolaget till Zone Systems AB. Förvärvet utgör en del i Zone Systems nysatsning på storbildsskylt, ett affärsområde med lång historik inom bolaget. Storbildsskylt är högaktuellt genom en kombination av ökat intresse på marknaden och ett uppsving i kundinitierad produktutveckling.

- Sign Master är unika i sin kompetens inom tillverkning av storbildsskylt, och vi ser även goda möjligheter till marknadssynergier. Tillsammans har vi en unik kundportfölj med stora kedjor inom detalj- och dagligvaruhandel där vi tillsammans kan agera helhetsleverantör. Vårt fokus för 2016 är att vidareutveckla produktsortimentet och öka försäljningen genom våra sammanslagna försäljningskanaler, säger Zone Systems VD JP Lyttinen.

• stortavla
  • förvärv
  • samarbete
  • skyltleverantör
  • trafikram

• Östergötland

Zone Systems AB

Zone Systems utvecklar klassiska och digitala skyltar och skyltlösningar för butiker, restauranger, köpcenter och publika mötesplatser. Med ett brett produktutbud och stort kunnande inom butikskommunikation och Zone Marketing är ”rätt budskap på rätt plats” bolagets måtto. Bolaget har 40 års erfarenhet av skyltkommunikation och har levererat skyltsystem till över 85 länder runt om i världen.

Zone Systems AB är ett helägt dotterbolag till det regionala investmentbolaget Treac AB. I företagsgruppen ingår även Extena AB i Norsjö och Ambra Ventilation AB i Skelleftehamn.

Sign Master AB

Sign Master AB har tillverkat och levererat skyltar till branschföretag i över 30 år. Bolaget producerar skyltställ, affischramar och stortavlor i egen verkstad i Vadstena. God kvalitet, konkurrenskraftiga priser och hög leveranssäkerhet är ledord för bolaget som anförs av grundaren Johan Järnholt. Bolaget har i dag 12 anställda och levererar skyltar till 10 länder.