ZTE lanserar Grand Memo II LTE - på Mobile World Congress

Nya gränssnittet MiFavor 2.3 UI kombinerar kvalitetsdesign och användarupplevelse.

24 februari 2014, Mobile World Congress, Barcelona, Spanien - ZTE, en av världens fem största mobiltelefontillverkare, presenterar idag Grand Memo II LTE - en ny supertunn och högpresterande LTE Smartphone. Enhetens IPS-skärm på 6 tum utgör 80 % av telefonens yta och levererar högkvalitativa bilder, HD-videoklipp och filmer med 178 graders betraktningsvinkel. Enheten använder ZTEs nya innovativa gränssnitt MiFavor 2.3 UI med en mängd nya ikoner, vilket ger en intelligent och användarvänlig smartphone-upplevelse. Dessutom kombinerar Grand Memo II LTE snygg design med ultratunn ram på 7.2mm.

- Grand Memo II LTE är utformad för att möta konsumenternas ökade krav på snygg design och intuitiv användarupplevelse. Högpresterande teknik måste kombineras med ett förenklat gränssnitt för att användarna ska kunna anpassa sina erfarenheter efter personliga preferenser, säger Mr Zeng XuezhongCEO ZTE Mobile Devices och Executive Vice President för ZTE Corporation.

Överlägsen användarupplevelse

Nya gränssnittet MiFavor 2.3 UI ger en bättre användarupplevelse. Genom att memorera användarnas vanor erbjuds ett förenklat och behovsanpassat gränssnitt, med hjälp av innovativa och intelligent delade skärmar. Dessutom ger MiFavor UI nya eleganta designegenskaper till operativsystemet Google Android 4.4 KitKat, som inte funnits på tidigare enheter, inklusive integrering med funktioner som t ex anteckningsbok, kalender, väderprognos, väckarklocka, internet och musik.

Med 4G som standard, kan Grand Memo II LTE inte bara streama filmer i hög hastighet, utan kan även spela upp ljud med Smart PA och 3D-stereoljud. Tack vare ZTEs fokus på att maximera batteriets livslängd, kommer användarna att kunna njuta av all underhållning de vill, eftersom 3200mAh-batteriet, i kombination med ZTEs unika batteribesparande lösningar som minskar energiförbrukningen med 30 %, möjliggör 16 timmars kontinuerlig HD-videouppspelning, 72 timmars musikuppspelning eller flera dagars normal användning utan att behöva ladda batteriet.

Med en Qualcomm ® Snapdragon ™ 400-processor, kan Grand Memo II erbjuda den prestanda som krävs för att konsumenterna ska kunna dra nytta av LTE och mobilt internet i höga hastigheter, online 3D-spel och streaming av HD-video, samt smidig och omedelbar åtkomst till sociala medier som t ex Facebook och Twitter, på språng. Dessutom kan högkvalitativa bilder tas snabbt och kan enkelt delas med enhetens bakre 13MP kamera samt frontkameran på 5 MP, som är optimerad för videosamtal.

-Vi är glada över vårt fortsatta samarbete med ZTE och introduktionen av den nya högpresterande Grand Memo II LTE. Enheten drivs med en Snapdragon 400-processor med inbyggd LTE-anslutning, vilket ger Grand Memo II en högkvalitativ multimediaupplevelse med sömlös anslutning för att användarna ständigt ska kunna vara uppkopplade, säger Raj Talluri, Senior Vice President, product management, Qualcomm Technologies, Inc.

Högkvalitativa material

ZTE Grand Memo II LTE har utformats med fokus på kvalitet. Enheten, som är endast 7,2 mm tunn, har en 6-tums IPS-panel, gjord av Corning Gorilla ® Glass 3, som täcker 80 % av fronten. En texturerad baksida ger produkten en känsla av lyx samtidigt som produkten känns bekväm att hålla i.

ZTE Grand Memo II LTE är uppföljaren till förra årets Grand Memo LTE. Till att börja med kommer enheten i april att lanseras i Kina. Därefter kommer ZTE Grand Memo II LTE att lanseras samtidigt i Europa, Nordamerika och Asien-Stillahavs-området.

För att redan nu bekanta dig med ZTE Grand Memo II LTE, var vänlig besök ZTEs bås vid Mobile World Congress 2014, som du hittar i Hall 3, Stånd 3G30 & 3F30. För mer information, var vänlig besök www.mobileworldcongress.com/zte-press-con

Specifikationer för Grand Memo II LTE:

Operativsystem:     Android 4.4KitKat

Storlek:  161.5.5x83x7.2mm

Skärm:  6”, HD, TFT, 16M färger, multi touch captive

Kamera:   Bak: 13MP, F2.2, Sony BSI, AF med FLASH

Front: 5MP F2.2, FF

UMTS 900/2100 MHz

Batteri:     3200mAh

Processor:   Qualcomm Snapdragon 400

Minne:     2GB RAM+, 16GB eMMC

Övrigt:   GPS, med AGPS, Fordonsnavigering, WIFI 802.11a/b/g/n/ac, Bluetooth 4.0 Accelerometer, Proximity, Ambient Light, Kompass, Gyro, Micro SD, DLNA, WIFI Display, Gestures, Infrared remote control, VOD