Ny firmware: framtidssäkrade brandväggar för företag i alla storlekar

ZLD3.0: IPv6-certifierad uppdatering av firmware stärker nätverkssäkerheten med nya och förbättrade funktioner

ZyXEL släpper en ny version av mjukvaran till företagets serie brandväggar USG (Unified Security Gateway). Den nya programvaran ZLD3.0 är ”IPv6-Ready” och låter brandväggen använda det nya IPv6-protokollet, som utökar mängden tillgängliga internet-adresser, parallellt med det äldre IPv4. De uppgraderade brandväggarna heter USG 20/20W/50 för mindre företag och hemmakontoret, USG100/200/300 för medelstora företag samt USG1000/2000 för enterprise-löningar.

Med ZLD3.0 installerat kan produkterna i USG-serien fortsätta leverera hög prestanda med inspektion, bevakning och filtrering aktiverad. Tillgänglig bandbredd optimeras för verksamhetskritiska applikationer som exempelvis IP-telefoni (VoIP).

Den växande professionella användningen av mobila enheter för distansarbete har ökat kravet på mobil nätverkshantering, därför stöder den nya mjukvaran VPN-teknologi på telefoner och andra mobila enheter, exempelvis surfplattor, baserade på iOS eller Android. Medarbetare kan nu med enkelhet koppla upp sig mot företagsnätverket överallt utan att oroa sig för att nätverket ska missbrukas eller avlyssnas.

Den nya programvaran kan laddas ner kostnadsfritt från ZyXEL:s webbplats och uppdaterar brandväggens med nya och utvecklade funktioner.

Förutom buggfixar och prestandaförbättringar innehåller ZLD3.0 nya och uppdaterade funktioner, exempelvis:

• IPv6-certifierad (”IPv6-ready”)
  • VPN auto-provisioning (EasyVPN) (nyhet)
  • Stöd för Windows VPN, L2TP over IPsec  (nyhet för USG-20/20W/50)
  • Tillåter VPN-uppkoppling även från mobila enheter med iOS och Android (nyhet för USG-20/20W/50)
  • Utvecklat stöd för 3G-donglar med Huwei standarddrivrutin
  • Utökat stöd för innehållsfiltrering via CommTouch (nyhet).
  • Utökat stöd för för Anti-Spam via CommTouch (nyhet)
  • Enklare felsökning med nytt verktyg för att felsöka paketströmmar
  • Med det utökade stödet i brandväggens DHCP-server kan man med hybridaccesspunkter konfigurerade som kontroller även styra accesspunkter på andra geografiska platser över VPN.

För fullständig information om den uppdaterade mjukvaran för din brandvägg, eller för att ladda ner den direkt, besök www.zyxel.com. För mer information om ZyXEL:s brandväggar i USG-serien besök produktsidan på http://www.zyxel.com/se/sv/products_services/smb-security.shtml?t=c.

Pris och tillgänglighet
ZDL3.0 är kostnadsfritt och finns för nedladdning på www.zyxel.com.