Reminder: Insurance and Pension for Norwegians Abroad lunch talk on 11 October

This seminar will be conducted in Norwegian.

NBAS og Sjømannskirken inviterer til torsdagslunsj den 11. oktober etterfulgt av presentasjon om TRYGD, PENSJON OG FORSIKRING I EN UTESTASJONERINGSPERIODE.

Dato: Torsdag 11. oktober. Presentasjonen starter kl 12.30, lunsj starter kl 12.00

Sted: Sjømannskirken, 300 Pasir Panjang Road

Pris: Gratis presentasjon. Pris for torsdagslunsj: SGD 30 (inntekt går til Sjømannskirken)

Påmelding: her innen onsdag 10. oktober

Vigdis Haug, Head of International Employee Benefits, JLT Norway AS, kommer til Singapore og i den forbindelse holder hun et foredrag på Sjømannskirken om de kompliserte forholdene rundt trygd, pensjon og forsirkinger for enkeltpersoner og familier under et utenlandsopphold. Hun vil også være tilgjengelig for spørsmål etter foredraget.

Presentasjonen passer for deg som ønsker å vite mer om følgende:

• Norsk Folketrygd og dekningsomfang
  • Hva skjer med trygderettigheter når man i kortere eller lengre tid er bosatt utenfor Norge og ikke opprettholder medlemskap i trygden
  • Hva skjer med pensjons- og forsikringsordningene hos arbeidsgiver i Norge
  • Hvilke områder må man ha særskilt fokus på i en utestasjoneringsperiode
  • Hva er utfordringene vi opplever med å få etablert bærekraftige løsninger for utestasjonerte
  • Hvilke alternativer finnes
  • Hva gjør norske arbeidsgivere i forhold til utestasjonerte. Hvilke løsninger er vanlig å etablere?
  • Hvor ligger fallgruvene?

Vigdis Haug har 30 års erfaring innen området trygd, pensjon og forsikring for utestasjonerte. Hun har i de siste 10 år jobbet som konsulent innen alle deler av «Global Risk Management» for multinasjonale selskaper, inkludert mobilitet og løsninger for lokalt ansatte i norske datterselskaper i utlandet. Hun har også vært konsulent for forsikringsselskaper i forhold til produktutvikling.

Vigdis har vært leder av DNB Livs internasjonale avdeling samt VP internasjonal avdeling i Storebrand.

Hun er også styreleder i IEBA Nordic, International Employee Benefits Association.

• Art, Culture, Entertainment